Meerkampen Jeugd: Espen naar de halve finale en krijgt een B-licentie

Op 1 december waren weer de jaarlijkse jeugdmeerkampen en de eerste landelijke ronde in Almere. Het topsportcentrum wordt steeds beter bereikbaar: de bestrating is bijna klaar. Alle betere jeugd inclusief alle A-licenties waren aanwezig.

Van Salamanders hadden we één speler, namelijk Espen van der Valk. Het was al erg mooi dat hij mee mocht doen, want in de landelijke ronde zijn er veel goede spelers. Espen begon meteen met het cruciale potje: hij moest als nummer 4 starten tegen de nummer 3, Pelle Kuipers van GTTC Groningen.  Deze wedstrijd wist hij zeer knap te winnen.  De volgende twee wedstrijden waren te moeilijk: tegen Koen Houtgast en Kenji  van Enckevort had Espen geen kans.  Deze nummers 1 en 2 lieten geen steken vallen en kwamen de ronde goed door.

De volgende wedstrijd tegen Luca Berlingen was lastig en zeker ook omdat Espen wel eens zijn rust verliest. De time-outs van Anton waren vaak nodig. Het lastige potje werd gewonnen en toen was Espen dus al door naar de volgende ronde. Uiteindelijk werd ook de laatste wedstrijd tegen Kees Schreur gewonnen.

Met het bereiken van de volgende ronde verdient Espen ook een B-licentie.