Verslag laatste wedstrijd Jeugd 2 door Martin

De laatste wedstrijd… soort van

Zaterdag 28 november hebben we zeer waarschijnlijk de laatste wedstrijd gespeeld in Landelijk C, en het ging wel lekker. De o zo bijzondere dag begon met vroeg opstaan, nooit leuk! De rit was niet bijzonder, maar wat wel bijzonder was, was de temperatuur van de zaal. Maar goed, we zouden toch gaan spelen, ook al hing er voor ons niets meer van af.

De eerste wedstrijd begon Alex tegen Stijn Zijtregtop; hij won de wedstrijd overwegend makkelijk in drie games. De tweede wedstrijd, Mirko tegen Gino Kader, werd daarentegen weer gewonnen door de tegenpartij met 3-0. De wedstrijd van Ramon Eikens werd weer makkelijk gewonnen door Martin. We kwamen bij de dubbel aan, die werd gespeeld door enerzijds Alex en Mirko en anderzijds Gino en Ramon. Het was een spannende partij, De Salamamders kwam op een 2-0 voorsprong maar de tegenstander wist toch nog te winnen. Tussenstand: 2-2.

De vijfde wedstrijd was die tussen Gino en Alex. Deze werd gewonnen door Alex in drie games. De wedstrijd erna, die van Stijn en Martin, werd ook gewonnen met 0-3, waardoor we ineens 2-4 voor stonden. De daarop volgende wedstrijd ging tussen Mirko en Ramon. Mirko wist de tweede game nog naar zich toe te slepen, maar kon de wedstrijd niet winnen. Daar was hij enigszins boos om, waardoor hij zijn batje in tweeën brak! Dat laat weer zien dat tafeltennis een sport is die zowel fysieke als mentale beheersing vereist. Tussenstand: 3-4.

De laatste drie wedstrijden waren het spannendst en dus het leukst. Het einde begon met Martin die speelde tegen Gino. Martin won deze in drie games – maar niet heel gemakkelijk, zo blijkt uit de laatste game (12-14). Tijdens de op een na laatste wedstrijd streden Alex en Ramon voor de winst. Alex leek te verliezen, aangezien hij de eerste twee games had verloren, maar hij kwam terug: hij wist in de laatste game zelfs een achterstand van 5-1 om te zetten in gamewinst! Dankje, Robbert! De laatste wedstrijd, die tussen Mirko en Stijn, was… apart. Mirko moest namelijk met een reservebatje spelen en het bleek op miraculeuze wijze beter te gaan dan met zijn ‘oude’, kapotte batje. Na een 11-3 verlies in de vierde game kon Mirko het toch nog opbrengen om mentaal te gaan vechten in de laatste game. En dat deed hij met succes! Eindstand: 3-7.

Al met al was het, zoals niet te betwisten valt, een zeer geslaagd seizoen voor het jeugdteam 2 van De Salamanders. Het behaalde in totaal maar liefst 77 punten; voor de rest heeft het twee keer 10 punten in een wedstrijd gehaald. Knap gedaan en op naar Landelijk B zou ik zeggen.