UBT

De UBT

De Unie van BedrijfsTafeltennisverenigingen (UBT) is de overkoepelende bond van 12 tafeltennisverenigingen, die samen een kleine 300 leden tellen. Zij zijn gevestigd in Den Haag en omliggende gemeenten .

Oorspronkelijk (vanaf 1947) bestond de UBT uit (afdelingen van) personeelsverenigingen van bedrijven en instellingen, maar in de loop der jaren zijn ook wijkverenigingen of andere niet-bedrijfsgebonden clubs tot de UBT toegetreden.

De UBT organiseert voor de verenigingen, en dus voor hun leden, elk jaar een competitie, een bekertoernooi, Veteranentoernooi, zevenkampen en de UBT-kampioenschappen. Behalve laatstgenoemde kampioenschappen worden de wedstrijden gespeeld in de avonduren, van maandag tot en met vrijdag.

De leden van de UBT hebben niet de ambitie de wereldtop te halen, maar zien het tafeltennissen als eengezonde in- en ontspanning. Zij bestrijden elkaar tijdens een wedstrijd, maar drinken na afloop met elkaar een drankje en babbelen nog even na. Zo gaan in de UBT sportief tafeltennissen en sociale kontakten hand in hand.