Meisjes Toernooi

Op zondag 22 februari werd bij de Salamanders in Wateringen een team toernooi gehouden speciaal voor meisjes. In het toernooi werden per wedstrijd twee enkels en een dubbel gespeeld. Er waren acht teams van twee meisjes, die in twee klassen speelde. De a klasse was sterk bezet met onder andere een aantal A pupillen. De teams kwamen van Rijnsoever, Taverzo, Gorkum en Scyedam.

Bij ingang van de laatste speelronde stond Rijnsoever eerste met 6 punten, Taverzo tweede met 5 punten, Gorkum derde met 1 punt en Scyedam vierde zonder punten. In de strijd om 3e plek tussen Gorkum en Scyedam wist Gorkum met 3-0 te winnen. Taverzo en Rijnsoever speelde de beslissende wedstrijd om de eerste plek. De eerste wedstrijd won Nyncke de Knegt (Taverzo) duidelijk van Jitte de Klerk (Rijnsoever). De tweede wedstrijd werd gewonnen door Faya Vooijs (Rijnsoever) die tegen Gaby Molenaar (Taverzo) speelde. De beslissende dubbel ging erg gelijk op en werd uiteindelijk met 11-9 in de vijfde gewonnen door Taverzo! Gefeliciteerd Nyncke en Gaby!

In klasse B speelde 2 teams van Salamanders, een team van Alexandria en een combinatie team van Alexandria en Smash Monster. Voor de laatste speelronde stond Salamanders 1 eerste met 6 punten, Alexandria tweede met 5 punten, Smash/Alexandria derde met 1 punt en Salamanders 2 vierde zonder punten. In de wedstrijd om de derde plek won Smash/Alexandria met 2-1 van Salamanders. De strijd om de eerste plek werd ook hier spannend Alexandria en Salamanders stonden na twee twee wedstrijden 1-1. De dubbel was ook hier beslissend deze werd met 3-0 gewonnen door Salamanders! Gefeliciteerd Alicia en Birgite.

Tussen de speelronde door werd ook nog een clinic gegeven door Sanne en Jacintha de Hoop, twee eredivisiespelers. Dit was ook erg leuk en leerzaam!