Arjan Huiden verrast op senioren A toernooi met tweede plaats

Afgelopen weekend zou eigenlijk het NK-A plaatsvinden, maar het toernooi werd noodgedwongen verplaatst naar oktober van dit jaar. Om de spelers toch een toernooi aan te bieden, werd er een A-toernooi georagniseerd. SKF in de persoon van Jeffrey Vonk was de gastheer van dit toernooi. Bij de heren werd er een loodzware 9-kamp gespeeld. Er moest behoorlijk worden doorgespeeld om voor de avond klaar te zijn. Jeffrey zorgde voor een goed verloop en een prima voortgang van het toernooi. Steeds werd er op drie tafels gespeeld met de overige spelers als 3 tellers.

Arjan begon sterk tegen Gabrielius Camara. Weliswaar leverde hij de eerste game in, maar daarna liep hij door naar 3-1. De volgende partij was tegen Arnoud Meijer. Die had zijn aanval al met vervroegd pensioen gestuurd en dat was niet een goede beslissing. Arjan won in drie games. Daarna speelde Arjan tegen Tim Gras. Tim torpedeerde talloze harde spinballen waardoor Arjan flink aan de bak moest. In de vijfde game viel pas de beslissing bij 11-10, toen Arjan een forehandtopspinbal langs Tim kon slaan. De volgende wedstrijd was tegen zijn trainer Jochem de Hoop. Jochem kent Arjan door en door en wist te komen tot de vijfde game. Daarin kon Arjan het afmaken en de volgende winstpartij toevoegen aan zijn arsenaal. In de vijfde ronde speelden de twee tot dan toe ongeslagen spelers. Kas van Oost had ook nog een foutloze reeks. Arjan kon de concentratie niet goed vasthouden en daar profiteerde Kas optimaal van (1-3). In de volgende ronde tegen Patrick Bruijne pakte Arjan de draad weer op. Patrick, die bij de B-meerkampen pas geleden een A-licentie heeft bemachtigd, moest zijn meerdere erkennen in zijn teamgenoot (3-0). De spelers kwamen langzaam in de vermoeidheidsfase. De volgende speler, Floris Zur Muhlen, die de ballen geselt waardoor ze als kogels op tafel komen, werd met goed spel door Arjan verslagen (3-1). In de laatste wedstrijd tegen Nolan Schultz kwamen er van beide kanten geweldige rallies op tafel. Ook deze laatste wedstrijd kwam in de knip van Arjan (3-1). Aan het eind van de dag was de balans 7 winstpartijen en 1 verliespartij tegen de nummer 1: Kas van Oost. Hiermee haalde Arjan een fantastische tweede plaats en een vracht aan punten binnen.