Arjan wint A toernooi in Den Haag

Arjan heeft bij de jongens junioren na het eerste A toernooi in Tilburg ook A-toernooi in Den Haag gewonnen.

Afgelopen zondag was het tweede A toernooi van het seizoen. Hier doen alle spelers met een A-licentie aan mee. Van Salamanders deden Nynke, Arjan en Elwin mee. Nynke speelde naar behoren en haalde haar ranking: 10e plaats. Elwin kon goed meekomen met de junioren maar kwam hier en daar nog wel eens kracht te kort: hij werd 8e.

De beste prestatie kwam van Arjan (derde geplaatst). Hij begon goed tegen Sander van Buul en won met 3-0. In de tweede wedstrijd moest hij al tegen Ruan Greyling tegen wie hij in de finale van Tilburg en in de finale van de Masters had gestaan. Arjan trok met 3-1 aan het langste eind. In de wedstrijd om plaats 1-6 speelde Arjan tegen de sterke Nolan Schultz. Het was een mooie partij. Arjan haalde deze knap binnen. In de finale speelde Arjan tegen Thomas Baart (eerste geplaatst). Het begin was sterk en in een mum van tijd stond Arjan met 2-0 voor. Toen liet Thomas twee sterke games zien zodat de vijfde de beslissing moest brengen. Thomas begon beter en met wat gelukjes, maar Arjan vocht zich terug. Op 10-6 wilde Arjan nog een mooie bal slaan. Thomas wist vervolgens nog terug te komen tot 10-9. Daarna scoorde Arjan het bevrijdende elfde punt en was dus na Tilburg ook winnaar van het tweede A toernooi.