Grote opkomst bij clubkampioenschappen jeugd

Zaterdag 24 mei hebben liefst 17 jeugdspelers van Salamanders meegedaan aan de clubkampioenschappen. Door een persoonlijke benadering hebben de meeste competitiespelers gespeeld en hadden het meestal erg naar hun zin.
Hier en daar was er wel wat verdriet maar daar leer je wel het snelste van.

Ook waren er enkele echte beginners, zoals Thijs en Sven, maar ook zij wonnen beide een potje in hun zeskamp en speelden best goed. Dat ondervond Brigite, die haar laatste wedstrijd met 2-3 verloor tegen Sven. Alicia won krap van haar zus, en ruim van Sven en Thuis en werd daardoor 3e. Het kampioenschap werd beslist tussen Luuk en Isa. In de laatste wedstrijd was Luuk met 3-1 te sterk voor Isa en mocht hij de grootste beker mee naar huis nemen.

De zeskamp in de B-klasse bestond uit allemaal 4e klassers, aangevuld met Tuan-Anh. Die won keurig 2 potjes en werd 4e. In de strijd om de 5e plek versloeg Birgit met 3-1 Justin. Bovenin verloor Ruben geen game en was overduidelijk de kampioen. Lars en Jari Collignon moesten dus uitmaken wie de 2e plek ging binnenhalen. En dat werd overtuigend Jari (3-0), die duidelijk vooruit is gegaan de laatste maanden.

Het gehele 1e team, aangevuld met Sheng, die competitie speelt in een gemend team met Alexandria, vormde de A-klasse. Hier waren veel spannende potjes, want ook de nummer 5, Jeroen verloor helaas 2 x in 5 games, tegen Stan en Sheng. Jari Steur verloor alleen van Sheng, werd 2e  en Thijs eindigde op de 3e plek.

En Sheng is dus clubkampioen 2019 geworden!