Clubkampioenschappen Salamanders Jeugd 2022

Zaterdag 28 mei was de dag dat de clubkampioenschappen voor de jeugd 2022 alsnog zijn gespeeld bij Salamanders. Om 10 uur stonden ze al te trappelen van ongeduld. Met een opkomst van 14 spelers was een groot deel van de competitiespelers aanwezig. Ondanks het lange Hemelvaartweekend. Er kwamen nog veel ouders en andere belangstellenden kijken waardoor het gezellig druk was.

De spelers werden in 3 klassen ingedeeld zodat ze allemaal op hun eigen niveau konden spelen. We hebben daarbij wel alvast gekeken naar het volgend seizoen en de te verwachten competitieklassen. De B-klasse en de C-klasse speelden op anderhalve tafel, wat de nodige vragen opriep. Maar dat betekende dat deze poule om en om een wedstrijd op de extra tafel speelden. Daardoor kon iedereen rond half een de laatste wedstrijden spelen.

In de C-klasse waren veel 3-0 wedstrijden dus dat ging redelijk vlot. Alleen Gaby speelde tegen Luuk een vijfzetter die ze nipt wist te winnen met 3-2, anders waren deze twee en Elise op een gedeelde 1e plek geëindigd. Nu werd Gaby clubkampioen en Elise 2e.

In de B-klasse verwelkomden we de nieuwe speler Ammar (van Taverzo), hij kon nog geen potje winnen, maar wel veel games. Yenthe won wel veel wedstrijden, en werd 2e, maar de ongeslagen clubkampioen in de B-klasse werd Alicia

De A-klasse was door een afmelding een vierkamp geworden en er werden veel 5-setters gespeeld. Echter alle drie de 5-zetters waren van de winnaar Lars die daarmee toch clubkampioen werd. Op de 2e plaats is Stan geëindigd.

Rond 1 uur kon organisator Wilko de prijzen uitreiken. Achter de bar werd wedstrijdsecretaris jeugd Nico van der Ende bedankt en het toernooi was weer geslaagd.

Op zaterdag 2 juli zijn de clubkampioenschappen senioren.