David Merkovic wint hoogste klasse in Salamanders jeugdtoernooi

Op zondag 11 juni is het 3e Salamanders jeugdtoernooi gespeeld. 32 spelers hadden de weg naar onze club gevonden ondanks het prachtige weer. In onze zaal was het nog acceptabel warm om te spelen. Play Fair uit Leimuiden had de meeste deelnemers, namelijk elf.

In de hoogste (A) klasse waren de Salamanders oververtegenwoordigd. In de vijfkamp won en verloor iedereen minimaal een potje, dus het was spannend. Op onderling resultaat versloeg David Lars met 3-1 en mocht zich daardoor kampioen noemen.

In de B-klasse werden spannende wedstrijden gespeeld in 3 vijfkampen, waarna een hoofdtoernooi en een troosttoernooi volgden. Salamander Emilio kwam in het troosttoernooi terecht en won daar twee potjes. In de finale moest hij Sieb feliciteren. In het hoofdtoernooi won Gaudi (Scyedam) van Rick (Pecos) in de finale met 3-0.

In de C-klasse stonden veel spelers leuke rallies te spelen en spannende wedstrijden te spelen. De meesten zijn geen echte beginners meer. In het troosttoernooi zegevierde Milan van De Sprint in de finale tegen Lucas van Play Fair.

In het hoofdtoernooi zagen we veel spelers van Pijnacker, maar was het Noa van Play Fair die het toernooi won tegen Oscar van Pijnacker.

Met een iets ingekort programma werden rond 14 uur de prijzen uitgereikt en
konden de spelers met een voldaan gevoel naar huis om nog even van het mooie weer te genieten.

Dank aan Nico, Niels en Wilko voor de organisatie.