Salamanders dubbel toernooi

Op vrijdag 6 juli vond het Salamanders dubbel toernooi plaats.
Er waren 11 koppels die gingen strijden voor de 3 prijzen en de poedelprijs.
Koos en ik kozen ervoor om een 11-kamp te laten spelen zodat iedereen een keer tegen elkaar moest.
Dat waren dus 10 wedstrijden! Maar om het niet te lang te laten duren werd steeds om 2 games gespeeld en de onderlinge punten telden. Verlies leverde zelfs minpunten op.

De teams waren:

1. Tim en Kevin
    2. Dennis en Rick
    3. Ivo en Michel
    4. Debbie en Renske
    5. Dick en Peter
    6. Tristan en Michel
    7. Niels en Erik
    8. Piet en Osama
    9. Lenie en Kees
    10. Koos en zijn zoon Rob
    11. Alma en Rob

Dennis en Rick hadden een ongelofelijke start van het toernooi met monsterscores van 17, 16, 15, 10, 18 en 11 in de eerste 6 games. Het was dus al halverwege de avond met rond de 90 punten duidelijk wie de winnaar ging worden en die voorsprong gaven ze ook niet meer uit handen.

Bij de andere teams leek het er heel lang op dat Tim en Kevin de 2e plaats zouden halen, maar Ivo en Michel hadden een goede eindsprint en de uitslagen van de laatste ronde moesten de beslissing brengen. Tim en Kevin moesten spelen tegen Dennis en Rick en het leek er even op met een 7-1 voorsprong in de eerste game dat het een makkie zou worden, maar uiteindelijk leverde die laatste wedstrijd slechts 2 punten op. Ivo en Michel deden het een stuk beter tegen Alma en Rob met 9 punten en dat leverde hen uiteindelijk de 3e plek op.

Niels en Eric gingen al snel voor de poedelprijs met wel heel magere uitslagen. Halverweg de avond hadden ze met -62 punten een ruime “voorsprong” op de rest en het leek er ook lang op dat ze de poedelprijs met gemak zouden halen, alleen helaas voor hen… andere teams haalden hen tegen het einde van de avond al snel in en ook hier moest de laatste ronde de beslissing brengen. Uiteindelijk wonnen Rob en Koos de poedelprijs met een heel kleine marge.

De ranking aan het einde van avond was:

1. Dennis en Rick met 101 punten (eerste prijs: bier)
    2. Ivo en Michel met 57 punten (tweede prijs: wijn)
    3. Tim en Kevin met 54 punten (derde prijs: wijn)
    4. Tristan en Michel met 39 punten
    5. Lenie en Kees met 4 punten