Echtpaar Arie en Annie Zuidwijk ontvingen Koninklijke onderscheiding

Eén van de fundamenten onder een gezonde vereniging is de inzet van vele vrijwilligers. Gisteren ontvingen unieke voorbeelden hiervan in de speelzaal van TTV De Salamanders een Koninklijke onderscheiding. Het betreft het Haagse echtpaar Arie en Annie Zuidwijk, die uit handen van de Westlandse Burgemeester Arends beide tot Lid in de Orde van Oranje Nassau werden benoemd.
Een welverdiende Koninklijke onderscheiding voor hun tientallen jaren belangeloze inzet, op vele fronten, voor hun geliefde club.

Reden ook om als Bestuur trots te zijn op deze, maar ook vele andere vrijwilligers die zich evenzeer belangeloos inzetten. Stuk voor stuk club toppers. Zoals ook vrijwilliger Roy Kolmer (de vader van Jasmijn) die meer dan honderd foto’s van deze unieke clubgebeurtenis heeft gemaakt en o.a. Lenie en Hans Heijnen alsmede Theo van Zundert die stilletjes de keuken en bar service verrichten.

Het was een voor de club unieke en bijzonder geslaagde receptie, met veel club- en directe familieleden. De heerlijke Filipijnse lekkernijen van nieuwe sponsor TOKO4All, het bedrijf van zoon en schoondochter René en Rowena, alsmede petit-fours (met afbeelding van het onderscheiden echtpaar) via de vereniging, lieten zich goed smaken.

De onthulling van het nieuwe sponsorbord was het voorwendsel waarmee Arie en Annie nietsvermoedend naar de club zijn gelokt. De onderscheiding was daarmee een complete verrassing. We hoorden Arie zo typerend als emotioneel zeggen: “We zijn erin geluisd”.

Veel clubleden hadden voldaan aan het verzoek een A4 op te stellen wat in een boekwerk kon worden gevoegd als aandenken voor het echtpaar op deze unieke en meer dan verdiende onderscheiding. Aan ons de schone taak om vervangers te vinden voor de vele taken die nu blijven liggen.

Gezondheid redenen zijn de enige reden waarom zij met spijt in hun hart hun geliefde inspanningen voor de vereniging moeten beëindigen. Namens allen bedankt Arie en Annie voor de lange periode dat de vereniging op jullie veelzijdige inzet mocht rekenen. Het ga jullie goed lieve mensen, we zien jullie, als de gezondheid het toelaat nog lang en graag langskomen voor “een bakkie”.

Namens het Bestuur: Klaas Dijkstra.