ELWIN ALGEHEEL AFDELINGSKAMPIOEN JEUGD MIDDEN

Afgelopen zaterdag speelde Elwin de Afdelingskampioenschappen van Midden. Hieronder het verslag:

Zaterdag 16 januari werd de AK van de afdeling Midden voor de hogere jeugd gespeeld. Grote winnaars werden Elwin Huiden (SVE/Salamanders) en Heleen Hop (Hilversum).

De Afdeling Midden heeft een nieuwe jeugdkampioen. Elwin Huiden van SVE en Huizen greep de hoofdprijs. In de hoogste verzamelklasse van de jeugd had Elwin in de poule geduchte tegenstanders waar soms een vijfde beslissende game nodig was. In de kwartfinale won Elwin van zijn dubbelmaatje Sander van Buul. In de halve finale speelde hij tegen Willem Bakers (VTV, 3) waar hij een week eerder bij de afdelingskampioenschappen van West ook tegen speelde. Net als een week eerder won Elwin. In de andere halve finale speelde Patrick Nieuwendijk tegen Max Koopman. In een zenuwslopende wedstrijd won hij met 12-10 in de vijfde game van favoriet Max Koopman. Ook de finale tussen Patrick en Elwin was spannend en werd uiteindelijk met 11-7 in het voordeel van Elwin beslist.
Samen met Sander van Buul, die een goed toernooi speelde, won Elwin ook de hoogste dubbelklasse. In de finale bleef het kadettenduo de titelverdedigers Heleen Hop en Patrik Roest (Hilversum) de baas. Coach Gijs Molenaar had een drukke dag, want Elwin haalde ook de winst binnen in de eigen leeftijdsklasse. Hij werd kadettenkampioen door in de finale in een close-wedstrijd van Sander van Buul te winnen. Daardoor stond Elwin aan het eind van de dag met drie eerste prijzen en een wisselbokaal in zijn handen.

De prijswinnaars van de AK hogere jeugd, gespeeld op zaterdag 16 januari:
Jeugd 1
1 Elwin Huiden (SVE)
2 Patrick Nieuwendijk (TTVN)

Jongens Junioren:
1. Max Koopman (Hilversum)
2. Patrick Nieuwendijk (TTVN)

Jongens Kadetten:
1. Elwin Huiden (SVE)
2. Sander van Buul (Hilversum)

Jongens Pupillen
1. Floris zur Muhlen (ZTTV)