Sterk bezet Jeugdtoernooi gewonnen door Nico Leeuwenburg

Op zondag 2 juni werd voor het eerst een groot jeugdtoernooi georganiseerd in onze speelzaal aan de Veenbes.

Er waren 30 deelnemers, verdeeld over 3 klassen. Met 7 spelers was Salamanders goed vertegenwoordigd. Maar Alexandria ‘66 was met liefst 10 spelers gekomen, chapeau!

De A-klasse bestond uit maar liefst 13 spelers van niveau landelijk en hoofdklasse. Ze speelden in 2 poules.

In de 6-kamp waren wel veel 5-gamers, maar toen alle rookwolken waren opgetrokken was de eindstand conform plaatsing.
De lokale favoriet Sheng werd keurig 2e in zijn poule achter de algemene favoriet Nico Leeuwenburg. In hun onderlinge wedstrijd verloor Sheng nipt.

De 7-kamp stond vol verrassingen. Slecht 9 van de 21 wedstrijden werden gewonnen door de op papier sterkere speler.
En niemand won alles en niemand verloor alles. Meest opvallend was de winnaar: Bjarne van de Haselkamp was 5e geplaatst maar won 5 van de 6 potjes.
Nummer 1 in deze poule werd Deen Rombouts. Halve finales:
Bjarne van de Haselkamp (Gorkum) – Sheng Zuurmond (Salamanders)              3-0
Nico Leeuwenburg (Alexandria ’66) – Deen Rombouts (Gorkum)                         3-1

De finale was vervolgens erg spannend en er was zeer mooi spel van beide spelers.
Bjarne kwam 2-0 achter (11-13 en 3-11) maar daarna kwam hij goed terug (12-10 en 11-6).
In de 5e game was zijn energie op en ging Nico er weer duidelijk overheen: 7-11 en een goede winnaar.

De B-klasse was eerste 8 spelers, maar uiteindelijk waren er 6.
Salamanders was goed vertegenwoordigd met 3 spelers en dat bleek wel in de eindstand.
Tuan mocht in deze klasse meedoen en won zowaar 1 potje.
Lars en Espen deden het uiteindelijk prima, en Espen verraste iedereen met de 1e prijs.
Hij versloeg Lars, die 2e werd, in de onderlinge wedstrijd met 3-1. Twee mooie prijzen voor Salamanders!

De C-klasse bestond uit allerlei beginners van verschillend niveau. Ze hebben erg leuk tegen elkaar gespeeld en iedereen was enthousiast.
Er waren 11 spelers die een 5-kamp en een 6-kamp speelden. Uiteindelijk speelden Troy Minnee (DHC) en Jesper Kortekaas (Smash) de finale.
Troy bleek daarin de sterkste maar dat was het mist belangrijk voor de beginners. Ze hebben weer veel geleerd.

De organisatie was in handen van Janine, Anton, Arjan en Wilko.
En er komt dus een 2e editie van dit mooie en leuke toernooi!