Halve finale jeugdmeerkampen: Nynke, Arjan en Elwin naar de finale!!

Zondag waren de halve finale jeugdmeerkampen in Assen. Vanwege de sneeuw gingen veel deelnemers al een avond van te voren naar het noorden.

Van Salamanders deden maar liefst vier spelers mee. Arjan en Elwin Huiden, Nynke Stam en Sheng Zuurmond hielden de eer van onze vereniging hoog.

Nynke blijft verrassen en gaat altijd voor de laatst overgebleven plaats. Zijn er barrages, dan is Nynke er bij en weet bij het uitdoen van het licht de laatst overgebleven plaats te bemachtigen. En zo kun je dus ook in de finale komen. Want ook nu weer deed zij het goed genoeg en plaatste zich met een keurige derde plaats voor de finale waar de beste 12 junioren aan mee mogen doen. Nynke, dan mag je best afwijken van de traditie en gaan voor een mooie klassering.

Sheng deed ook mee bij de pupillen en verraste Nico van Alexandria in vijf games. Na deze winst volgden twee reguliere verliespartijen tegen de nummer 1 en 2 in de poule. Vervolgens verraste Sheng door ook van Rick van VVV te winnen. En dus was de laatste wedstrijd tegen Mika Wiersma doorslaggevend. De broer van Jens speelde goed maar ook Sheng begon sterk aan deze wedstrijd. Bij 1-1 was nog alles mogelijk. De derde game ging naar Mika en dat was uiteindelijk doorslaggevend. Helaas verloor Sheng en was daardoor uitgeschakeld.

Arjan en Elwin Huiden hadden een moeilijke opgave bij de jongens junioren. Er waren weinig plaatsen voor de finaleronde en de nummers twee moesten nog barrages spelen omdat er maar vijf van de zes nummers twee door konden gaan.

Arjan begon sterk aan de meerkamp en won de eerste twee partijen. De derde partij tegen Thomas van Pecos was zeer lastig, maar Arjan wist net aan de goede kant van de streep te blijven. Daarna won hij ook zijn vierde partij en was daardoor al verzekerd van de eerste plaats. De laatste wedstrijd wist Arjan ook te winnen waardoor hij ongeslagen bleef.

Elwin als eerstejaars junior had ook een sterke poule en begon met drie mooie winstpartijen. Vervolgens mocht hij tegen Jens, de broer dus van Mika. Het was een spannende partij die Elwin naar zich toe kon trekken. Toch was hij nog niet zeker en moest hij de laatste wedstrijd goed aan de bak. Tegen Bas van Taverzo kwam Elwin 2-1 achter. Vervolgens trok Elwin de stand gelijk en ging op voor de vijfde game. Deze vijfde game was zeer lastig. Na een achterstand wist Elwin weer op gelijke hoogte te komen en ver boven de tien was hij de gelukkige winnaar. Dus ook Elwin bleef ongeslagen en verzekerde zich van de eerste plaats en de finale.

De spelers werden respectievelijk gecoacht door Wianka, Janine, Anton en Gijs.