NK Bedrijfstafeltennis succesvol voor Salamanders

Verslag NK Bedrijftafeltennis 2018

Op zaterdag 17 februari werd het NK Bedrijfstafeltennis in Tilburg gehouden.

Salamanders mocht als bekerhouder de UBT naast SVGT vertegenwoordigen.

Vol goede moed zijn vervolgens Dylan, Hilair en Rick aan het toernooi van 13 deelnemende teams uit heel Nederland begonnen. Zij zaten in een poule van 5 teams waaronder Hyperion Tilburg, winnaar van het vorige toernooi en al jaren de Nederlandse Kampioen Bedrijftafeltennis. De overige teams kwamen uit Eindhoven (Wetac), Groningen (Lewenborg) en Kolping (Nijmegen). John Klappers en Rob Joosten werden gepromoveerd tot scheidsrechter en daarnaast  zorgden zij voor de morele support.

Gelijk de eerste poule wedstrijd konden Hilair, Dylan en Rick aan de bak tegen Hyperion. Nadat Hilair de eerste wedstrijd de vijfde game nipt verloor met  9-11, werd het duidelijk dat Hyperion een maatje te groot was. Dylan en Rick verloren met 3-1 en  2 x 3-0, mooi was dat Hilair de laatste partij won in 4 games. Dat was de ommekeer in het toernooi voor Salamanders. Er werd vervolgens tegen Kolping en Lewenborg met 4-1 en tegen Wetac met 3-2 gewonnen.

Aangemoedigd door Ymke Thomas en geïnspireerd door het goede spel  van Hilair, stegen Dylan en Rick boven zichzelf uit en wonnen ook zij partijen.

De  halve finale tegen Slagzin Tilburg werd uiteindelijk door Salamanders gewonnen bij een stand van 2-1 in het voordeel van Salamanders toen de tegenstander van Rick met een blessure moest opgeven.

De finale tegen Hyperion was het resultaat. Nu was de partij van Hilair tegen P van Iwaarden  cruciaal en in een prachtige strijd kwam Hilair van een 2-0 achterstand nog terug tot 2-2 en verloor hij helaas in de vijfde game met 11-9. Net als in de eerste poule wedstrijd waren Dylan en Rick niet opgewassen tegen het “tafeltennisgeweld” van Hyperion. Uiteindelijk was op voorhand niet op een twee plaats gerekend en gesteld mag worden dat dit ook het hoogst haalbaar was.  Een prachtig resultaat,  want nog nooit was een afvaardiging van de UBT zo hoog geëindigd op een NK Bedrijftafeltennis.

Hilair en Rick hadden ’s-avonds nog verjaardagsverplichtingen. Rob, John en Dylan zijn na de prijsuitreiking nog naar Golden Village in Wateringen de inwendige mens wezen verzorgen. Dat was een lekkere afsluiting van een mooie en succesvolle dag.