Arjan Huiden winnaar B meerkampen 2018

En verdient een A-licentie.

De finale B meerkampen was dit keer in het landelijke Lochem bij LTTC de Toekomst. De heren B spelers waren allemaal gekomen en moesten een heuse 9-kamp afwerken. De spelers waren sterk aan elkaar gewaagd en dat leverde mooie en lange rallies op en ook behoorlijk wat vijf-gamers.

Arjan startte goed met aktief spel en en wint de eerste wedstrijd met 3-1 van Lode Hulshof (de latere nummer 2). Ook de wedstrijd tegen Tim Gras is scherp en fraai. Arjan wint met 3-1. Dat de spelers aan elkaar gewaagd zijn, merkt Arjan in de derde wedstrijd. Zaterdag won hij nog van Frans van der Berg, maar een dag later zijn de rollen omgekeerd. In vijf games wint de linkshandige Frans, die later ook nog van de nummer 2 wint. Vervolgens pakt Arjan de draad weer op tegen Martijn Weijers. Secuur legt hij de ballen op tafel en wint met 3-0. Daarna komt een spectaculaire wedstrijd tegen Barry Berben. Geweldige spin- en snelle ballen over en weer, maakt ook dat de kansen over en weer gaan. Het komt op de beslissende vijfde game aan. Bij 9-9 weet Arjan pas de beslissende break te maken. Tegen Arnoud Meijer, een sterke verdediger heeft Arjan weinig kans. Daarna komt er een lastig potje tegen Gabrielius -de jongste speler- die goed start met winst in de eerste game. Het lijkt erop dat ook de tweede game naar deze jonge speler gaat, maar Arjan weet op tijd het tij te keren (3-1). De laatste wedstrijd tegen Floris is nog enorm belangrijk. Arjan heeft het in eigen hand, maar alleen bij winst, wordt hij winnaar. Floris speelt goed, maar ook Arjan blijft sterk spelen. Het noodzakelijke punt wordt binnengehaald.

Daarmee wordt Arjan winnaar van de B meerkampen 2018 en verdient hij een A licentie bij de senioren. Een prachtig succes als tweedejaars senior.

Arjan met coach Anton