Salamanders opnieuw tweede op NK Bedrijfstafeltennis in Tilburg.

Het bedrijfstafeltennisteam van Salamanders bestaande uit Hilair Bislip, Kelvin Heemstra, Dylan Wittenberg en Rick Boek veroverde zaterdag 16 februari 2019 opnieuw een tweede prijs op het NK in Tilburg.

In een nieuwe toernooiopzet waarbij 13 verenigingen 4 voorronden speelden, stond Salamanders  1e na 4 overwinningen. NOM uit Arnhem, Huissen Zand, Wiekslag uit Eindhoven en Kolping uit Nijmegen werden relatief makkelijk ieder met 5-0 weggezet. Hyperion stond op dat moment 2e met ook 4 overwinningen, 3 keer 5-0 maar met een laatste partij winst met 4-1.

Vanaf dit moment  zou iedere verliespartij geen kans meer op een beker betekenen. Een afvalrace waarbij er na 3 gewonnen partijen een beslissing viel.

Salamanders en Hyperion kregen daardoor een bye maar Hyperion zat in een zwaarder gedeelte van het programma.

Salamanders speelde vervolgens de kwartfinale tegen TTVB uit Zoetermeer, een Haagse Derby. Dit leverden mooie partijen op,  met  name de  kraker tussen Kelvin en Mathieu.  Kelvin wist, na een 2-0 achterstand in games, deze partij te keren door met 3-2 te winnen,  de 5e game met 11-9. Hilair won in 3 straight games van Marcel 11-4, 11-6 en 11-8. Dylan won in 4 games van Paul,  de halve finale was bereikt.

BTC uit Ede, een debutant, was een tegenstander van formaat. Kelvin verloor zijn eerste partij en de tegenstander van Rick was in 3 games te sterk. Gelukkig wist Hilair zijn beide partijen te winnen en uiteindelijk won Kelvin zijn laatste partij met 3-0 waardoor de finale met 3-2 winst bereikt werd. Zoals verwacht werd Hyperion de tegenstander.

Hilair wist zijn eerste partij te winnen maar Kelvin was in zijn 12e wedstrijd van het toernooi tegen Peter van Iwaarden niet opgewassen tegen het noppengeweld van deze speler, die vanaf 2014 al met een A* licentie speelt….Ook Dylan was kansloos in de finale en verloor in 3 games.

Helaas kon Hilair het evenmin bolwerken tegen Peter van Iwaarden en was de 1e prijs opnieuw en verdiend  voor Hyperion. Kelvin wilde nog even tot het gaatje gaan en zijn laatste wedstrijd uitspelen, maar verloor ook deze partij waardoor de finale met 4-1 werd verloren.

Supporters Rob, Mitch, Peggy (Jace) en John hebben genoten van een prachtige tafeltennisdag met goed spel en opnieuw een uitstekend  resultaat, waarbij Salamanders zich weer een beker rijker mag rekenen.

John Klappers