Sheng haalt kwartfinale bij ranglijsttoernooi in Assen

Zaterdag was het ranglijsttoernooi in Assen voor B-licenties. Sheng was daar naar toe gereisd met zijn teamgenoot Nico. Het goede nieuws is dat Sheng zijn slagen uit de training in de wedstrijden liet zien. Hij speelde goed en was consequenter met zijn aanvallende topspin. Veel tegenstanders vinden dat toch een gevreesd wapen. In de eerste partij was Ruben nog wel te sterk, maar daarna won Sheng drie mooie partijen op rij. De laatste wedstrijd was tegen Jerry en wie die partij won zou eerste worden. Jerry ging het beste met de spanning om en won. En toen moest Sheng nog wel even afwachten of de goede spelers voor hem zouden winnen. Want  er kwam een heel rijtje spelers met hetzelfde aantal winstpartijen. Het kwartje viel goed en Sheng was daarmee de gelukkige tweede en ging daarmee door naar de kwartfinale. In de kwartfinale kwam hij Sem tegen en hij kon zijn goede spel niet voortzetten. Dus dat was het eindstation. Zijn teamspeler Nico had ook de kwartfinale gehaald. Met goed en mooi spinspel wist hij die te winnen. Daarna mocht Nico tegen Jerry . Nico speelde met goed en consequent spinspel, maar ook Jerry maakte veel punten. Een 2-0 voorsprong werd door Jerry weer gelijk getrokken. Wie was mentaal het sterkste. Dat bleek verrassend Nico te zijn en die trok aan het langste eind. In de finale was de mentale weerbaarheid van Nico op en die ging daarom verloren tegen Thomas. Thomas speelde erg sterk en sloeg mooie ballen. Dus was hij de terechte winnaar. Maar Nico heeft al eerder de finale gehaald en daarom verdiende hij wel zijn A-licentie.