Toch een finale van de eredivisiefinale tafeltennis bij de heren

Op initiatief van een aantal clubs in de eredivisie (heren) zal de strijd om het landskampioenschap 2020/2021 toch worden gespeeld. Het spelen van uit- en thuiswedstrijden onder de voorwaarden van het topsportcompetitieprotocol bleek eerder niet haalbaar, wat de reden was de competitie niet meer te hervatten.

Naar het voorbeeld van de Europese tafeltennisbond is er door de clubs een voorstel gegaan richting de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB) om in aangepaste evenementvorm alsnog te strijden om het landskampioenschap. Zes van de negen eredivisieclubs willen deelnemen aan dit evenement, dat gehouden wordt op 13 en 14 mei in Hilversum.

Het gaat om de volgende clubs:

• Hercules,
  • ProActief TT Hilversum
  • Klimaatgroep Stars
  • Salamanders
  • deBoer Taverzo
  • Combilo TOGB

Het evenement wordt georganiseerd door de NTTB. Het evenement én de voorbereiding daarop van de clubs geschied onder de voorwaarden van het topcompetitieprotocol van NOC*NSF. Dat houdt bijvoorbeeld in dat alle spelers regelmatig worden getest. De NTTB is hiervoor een samenwerking aangegaan met COVIDIA, dat met ondersteuning van Incassojuristen24.nl de NTTB en de clubs volledig ontzorgt op het gebied van coronatesten.

Voor de zes deelnemende clubs worden wekelijkse twee preventieve testen uitgevoerd op locaties in de omgeving van de vereniging. Voor het ‘finaleweekend’ worden alle spelers, begeleiders en officials voorafgaand aan het evenement preventief getest conform het NOC*NSF protocol.

Yusuf Goedbloed van COVIDIA: “ De kracht en weerbaarheid van onze Nederlandse (top)sporters in aanloop naar Tokyo 2020  willen wij graag ondersteunen. Juist tijdens deze lange COVID-19 pandemie zijn dit soort initiatieven van belang. Wij hopen dat dit kampioenschap ook andere sportkoepels en verenigingen aanzet om ook alternatieve plannen te bedenken en uit te voeren.

Naast de directe medische gevolgen van de pandemie, veroorzaakt het (af)sluiten van onze samenleving veel bijkomende financiële en sociale problemen. Het is nu de hoogste tijd om met nieuwe inzichten gerichte oplossingen te bedenken en te implementeren, om daarmee op een veilige en gemakkelijke manier onze sociale gemeenschap en menselijke interactie in ons leven terug te krijgen.

COVIDIA levert in verschillende landen SARS-CoV2 testen, daarnaast voeren we testen uit en leveren we software voor het plannen en rapporteren van testuitslagen, vaccinaties in combinatie met toegangscontrole oplossingen.

Wij wensen alle teams succes en verwachten dat wij hiermee een klein onderdeel zijn van een mooi toernooi!