Verslag Gekker-dan-gek toernooi 13 maart 2022

Afgelopen zondag hadden we bij de Salamanders het gekker-dan-gek-toernooi. Iedereen moest het gekste voorwerp meenemen wat hij/zij kon vinden en daarmee tafeltennissen! Ondertussen draaide er allemaal gekke muziek, dus de lol kon niet op. Als klap op de vuurpijl waren er ook nog allemaal lekkere snoepjes. Maar natuurlijk hebben we die niet aangeraakt….

Jayden was als eerste in de zaal. Hij had namelijk zijn wekker op tijd gezet en bedacht toen hij opstond dat de wekker misschien wel voldeed als gek voorwerp om mee te spelen. Om het allemaal nog wat gekker te maken had hij er een hamster (zo’n AH geval, geen echte) aan vast getapet. Al gauw kwamen de andere kinderen ook binnen. Gaby had een soort van bokshandschoen, Yannick had een walrustand (hoe moeilijk kan je het jezelf maken). Hugo had weer een manier verzonnen om vals te spelen, hij had zijn slippers meegenomen en had op die manier maar liefst 2 batjes! Sam had misschien nog wel het moeilijkste voorwerp uitgekozen, een zakje instant noedels.

Om het makkelijk te maken voor de organisatie speelden we in plaats van 3 wedstrijdjes tot de 11, 1 wedstrijdje tot de 21. Hoe gek wil je het hebben. In de eerste ronde bleek dat sommige gekke batjes leuke geluiden maakten, de afwasteil van Daan maakte bijvoorbeeld een leuke PLOF. Luuk speelde met zijn portemonnee en naar eigen zeggen kon hij daar erg hard mee spinnen. Dat was in ieder geval goed nieuws voor zijn vader want die hoeft nou niet meer zijn portemonnee te trekken voor nieuwe rubbers. Luuk spint namelijk overal mee!

Het viel de organisatie ook erg op dat de groep met jongere kinderen allemaal heel erg hun best hadden gedaan om met gekke batjes naar de zaal te komen. De oudere kinderen vonden de winst overduidelijk belangrijker dan een hoop plezier maken want zij hadden veel beter nagedacht over de performance van hun batje. Uhhhh Lars…..

Toen het toernooi uitgespeeld was was er nog wat tijd over. Echter hadden Mark en Frank allemaal hele gekke voorwerpen verzameld waar je echt heeeeeeel slecht mee kan tafeltennissen (een keukenrol, een vergiet, de fooienpot). De jongere kinderen mochten tegen een ouder jeugdlid spelen en daarbij kiezen met welk voorwerp het oudere jeugdlid moest gaan spelen. Nu kregen de oudere kinderen het opeens heel erg zwaar. Bij David brak het angstzweet spontaan uit maar gelukkig moest hij van Daan met de keukenrol spelen zodat hij de angstzweetdruppels op kon vangen. En wie maakte er nou zo verschrikkelijk veel herrie? Het bleek Lars te zijn die in de binnenkant van de fooienpot toch nog klein plekje had gevonden waar hij de bal mee terug kon slaan. Hij had echter geen fooi verdient want Luuk bleek veeeeels te sterk. Eigenlijk waren de jongste kinderen allemaal grote talenten want geen van de oudere kinderen kon winnen van de kleintjes met deze net wat te gekke voorwerpen.

Foto: De afwasteil van Daan tegen de keukenrol van David

Om de gekkigheid compleet te maken gingen we nog een gekker-dan-gek-rondje-om-de-tafel doen. Daarna was het tijd voor de grote prijsuitreiking. Gaby en Lars waren beide eerste geworden in hun poule en hadden een hele grote medaille van chocolade gewonnen. Maar omdat het een gekker-dan-gek toernooi was waren de mooiste prijzen voor degene met de mooiste batjes. Yannick won met zijn walrustand de eerste plaats en won hiermee een grote hoorn gevuld met chocolaatjes. Naar eigen zeggen ging hij die delen met zijn moeder. We horen graag wat daarvan terecht is gekomen. De andere hoofdprijs was voor Jaiden met zijn wekkerhamster. Hij won tot zijn grote vreugde een marshmallow pakket.

Foto: groepsfoto van de deelnemers van het gekker-dan-gek toernooi.