Verslag van het jeugd zomer feest

Na een hele periode waarin plezier maken soms wat moeilijker was had de jeugd van De Salamanders heel veel zin om eens lekker los te gaan. Natuurlijk is daar maar één oplossing voor: een JEUGD ZOMER FEEST. Afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover.

Eerst moest er natuurlijk voldoende eten en drinken worden ingekocht, want Salamanders zijn erg hongerig als ze op een feest zijn. Tot in de supermarkt aan toe was er app contact over wat er nou precies ingekocht moest worden. Appelsap voor Mark. En Espen wilde graag kersen en abrikozen. Helaas moesten het natuurlijk weer de snoepvarianten hiervan zijn. En hoeveel kilo chips eet een Salamander nou op 1 avond? Er was maar 1 manier om erachter te komen.

Om 18.30 precies kwamen de eerste jeugdleden al binnen. Gelukkig waren de boxen precies op tijd gefikst zodat het ontvangst op Snollebollekes was. Beschaafd als we zijn is de muziek natuurlijk noooooit te hard gezet.

Deze avond hadden we 4 arena’s neergezet. Op de eerste hadden we van 4 tafels 1 grote mega tafel gemaakt. De tweede arena bestond uit een super tafel gemaakt van 2 tafels. De derde arena was vrij standaard. De vierde arena bestond uit een mini-tafel. Nadat iedereen (inclusief de organisatie) begreep wat nou precies de bedoeling was vielen we eerst aan op het fruit. Vooral Stan en Hugo bleken echte vitamine liefhebbers te zijn. Echt bizar hoe snel bijna 3 kilo aan snoep toch zo snel kan verdwijnen. Het waren natuurlijk wel abrikozen en die schijnen nou eenmaal heeeeeel lekker te zijn.

We begonnen met duo’s binnen de verschillende arena’s. Maar natuurlijk is het veel leuker om met zn alleen Rond De Tafel te doen op de allergrootste tafel. Uiteraard moesten we daarna met z’n allen Rond De Tafel doen op de mini tafel. Wat zelfs nòg leuker bleek te zijn.

We hadden een open playlist waarop iedereen zijn of haar favoriete muziek kon zetten. Dit zorgde er wel voor dat sommige mensen iets vaker aan bod kwamen. Lars……… Iemand, vermoedelijk een Feyenoord fan, had het clublied van Feyenoord in de playlist gezet. Vooral Mark kon dit heel erg waarderen. Nietwaar Mark?

Om precies 20.00 kwamen de ouders binnen om de jongste kinderen op te halen. Even na achten ging de muziek weer aan, deze keer was het volume knopje een heel klein beetje zoek. Niemand wist eigenlijk hoe je zo’n installatie nou precies zachter zet. Nou ja met een flesje AA in z’n oor kan Brick toch niet zo goed luisteren.

Zo tegen 22.00 gingen er opeens heel veel telefoons af. Oh Oh. Gelukkig mocht iedereen nog een half uurtje blijven, omdat het zo leuk was. Uiteindelijk gingen de lampen op halve sterkte en speelde “slaap kindje slaap”. Wie had dat nou weer in onze playlist gezet?

Al met al was het een heel geslaagde avond. In de wandelgangen heb ik gehoord dat er misschien als seizoen opening een nieuw jeugd feest georganiseerd gaat worden!