Smash’er Sander Kuijvenhoven wint WK 2015

Donderdag 14 mei was de zaal van Salamanders in Wateringen het decor van de Westlandse Kampioenschappen. Vier verenigingen ontmoetten elkaar op Hemelvaartsdag voor een gezellig maar ook sterk bezet toernooi. Peter Mulders was de man van dienst achter de bar en heeft iedereen van een drankje en een hapje voorzien. In de middag (en vooravond) was Hans Beekman de zeer gewaardeerde barman. Bedankt Peter en Hans!

Jeugd

Vanaf negen uur starten de jonkies met hun poules en in 3 klassen werd fanatiek gestreden om de winstpunten. Met hier en daar een traan maar meestal een lach werden de wedstrijden gespeeld. In de jongste klasse waren er 2 vierkampen met vooral beginners. Maar ook hier werd al leuk gespeeld. Omdat de poules hier nogal snel gingen speelde iedereen nog 2 wedstrijden door na de poules voor een eindpositie. In de finale won uiteindelijk Tom Sta van Smash met 3-0 van zijn clubgenootje Job Voois. Maar ook broer en zus Elissa en Melvin Xu deden het leuk. In de strijd om het brons won Melvin van zijn zus.

In de middelste klasse moest het schema worden omgegooid wegens een afmelding en waren er een 5-kamp en een 6-kamp. In deze klasse konden de jonge pupillen zich meten tegen wat oudere 3e en 4e-klassers en dat leidde tot veel lange en spannende wedstrijden. Zelfs zoveel dat de 6-kamp om best-of three moest gaan spelen. In de halve finales moest Salamander Sheng Zuurmond zijn clubgenoot Job Hartsuiker feliciteren en Jeroen Groenheide van TOG legde het ruim af tegen Bryan Zuiderwijk van Smash. In de finale won Job met 3-1 van Bryan.

De landelijke klasse was uiteindelijk een 3-kamp. Mirko Alblas werd 3e en de broeders Elwin en Arjan Huiden betwisten elkaar het kampioenschap bij de jeugd. Met een nipte 3-2 zege was het Arjan die de beslissende wedstrijd won en daarmee voor de 3e keer op rij de Siem van der Valk bokaal mee naar huis mocht nemen.

Senioren

Langzaam stroomde toen de zaal vol met senioren. Alle opgegeven spelers waren aanwezig en om één uur gaf organisator Wilko de tafels vrij voor de 8 poules met 35 spelers.

In de laagste klasse waren veel spannende wedstrijden in de 2 poules, en vervolgens speelden Ron Sonneveld en Rob Hage (gewonnen door Ron) en Rick Boek en Jan van Nobelen (gewonnen door Rick) de halve finales. In de finale was Ron (van SVN) met 3-1 te sterk voor Rick (Salamanders).

De hoogste klasse omvatte 3 poules en ook daarin was de strijdlust groot. Het gehele 2e divisieteam van Smash was present en aan Salamanders 1e divisionist Dennis van Maren was de opdracht om o.a. hen partij te bieden. Hoewel de afdelingstoppers prima wedstrijden speelden konden ze nauwelijks verrassen. Alleen Marcel en Elwin haalden van de afdelingsspelers de kwartfinales. Marcel verloor van Sander Kuivenhoven en youngster Elwin van Dick Voois. Ook Anton moest een Smash’er feliciteren: Wim Gertenaar. Youngster Arjan moest de eer laten aan onze eigen Dennis. In de halve finales waren zowel Wim (tegen Dick) als Sander (tegen Dennis) in 3 sets te sterk en konden een mooie finale gaan spelen. Met spectaculair tafeltennis en wisselende kansen over en weer won Wim met 13-11 in de 5e set van Sander en daarmee de A-klasse.

Uitslagen Open klasse vanaf kwartfinale:

• Kwartfinale:Wim Gertenaar – Anton Steijn (Salam)3-0
  • Kwartfinale: Sander Kuijvenhoven – Elwin Huiden (Salam) 3-0
  • Kwartfinale: Hilair Bislip – Dick Voois (Smash) 3-2
  • Kwartfinale: Arjan Huiden – Dennis van Maren (Salam) 3-1
  • Halve finale: Sander Kuijvenhoven – Wim Gertenaar (Smash) 3-1
  • Halve finale: Arjan Huiden – Hilair Bislip (Salam) 3-2
  • Finale: Sander Kuijvenhoven (Smash) – Arjan Huiden (Salam) 3-2

Overige finales:

• Senioren A: Wim Gertenaar (Smash) – Sander Kuijvenhoven (Smash) 3-2
  • Senioren B: Brian de Leeuw (TOG) – Jeroen Vreugdenhil (SVN) 3-2
  • Senioren C: Ron Sonneveld (SVN) – Rick Boek (Salam) 3-1

• Jeugd A: Arjan Huiden 1e, Elwin Huiden 2e, Mirko Alblas 3e.
  • Jeugd B: Job Hartsuiker (Salam) – Bryan Zuijderwijk (Smash) 3-1
  • Jeugd C: Tom Sta (Smash) – Job Voois (Smash) 3-0