Zuid-Hollandse Kampioenschappen Jeugd- FOTO’S VOLGEN!!!!

Afgelopen weekend waren de Zuid-Hollandse kampioenschappen in Schiedam. Op zaterdag deden er verschillende Salamandertjes mee bij de jeugd.
Elissa, Birgit en Lizzy deden mee bij de meisjes C-klasse. Voor hen was het hun eerste toernooi en de tegenstand bleek dan ook een beetje te groot voor de meisjes. Ze kwamen dan ook in het troosttoernooi waarin Elissa won van haar zusje Lizzy en van Birgit in de finale waarmee ze het troosttoernooi won en ook meteen het beste Salamanders-meisje van de dag werd. Melvin was de vertegenwoordiger van onze club bij de Kadetten E. Ook Melvin deed voor het eerst mee aan een toernooi. Helaas verloor hij alle potjes en eindigde hij als laatste. Dat betekent dus keihard trainen voor de volgende keer. Kevin werd ingedeeld bij de Junioren D. Hij haalde knap het hoofdtoernooi waar hij meteen werd uitgeschakeld en door moest spelen voor plek 9-16. Hij eindigde op plek 11. Thijs(pupillen C) was ook een debutant en kon net als Melvin helaas niet een wedstrijd winnend afsluiten. Chris deed mee bij de Junioren B. Hij verloor in de poule alleen van de hoger geplaatste spelers maar kwam alsnog in het troosttoernooi waarin hij vierde werd tussen al die Landelijk A-spelers. Goed om te zien dat Chris zich staande kon houden tussen zijn tegenstanders van komend seizoen. Sheng(pupillen B) had de pech dat hij bij de twee finalisten van het toernooi zat. Hij moest dus in het troosttoernooi wat laten zien. Dit deed hij meer dan verdienstelijk; hij won het troosttoernooi. Dus ook een mooie prijs voor Sheng. Elwin en Arjan deden mee bij de hoogste jeugdklasse: de Junioren A + kadetten A. In deze klasse werd er alleen een zevenkamp gespeeld en werd hiermee de eindstand bepaald.Omdat ze voor dezelfde club uitkwamen, moesten Elwin en Arjan tegen elkaar beginnen. De wedstrijd, die altijd met veel strijd wordt gespeeld,  werd gewonnen door Arjan. Hierna speelde Arjan twee spannende potten met mooie rally’s die, met soms een beetje geluk, zijn kant opvielen. Nadat hij de volgende twee wedstrijden had verloren, moest hij de laatste wedstrijd spelen voor de derde plek. Omdat hij deze gelukkig met 3-0 won werd hij derde. Elwin moest na de wedstrijd tegen Arjan tegen de jongen waar Arjan die laatste pot van won. Ook dit keer verloor hij en ook twee wedstrijden later stond hij nog op nul. In de volgende pot werd de tegenstander op een gegeven moment zo gefrusteerd over wat voor ballen Elwin wel niet allemaal raak sloeg maar ook mis sloeg dat hij riep: “Waar slaat dit nou weer op?”. Hierna won Elwin ook zijn laatste pot en werd hij, als kadet, vijfde van de zeven deelnemers bij de junioren. In zijn laatste potje won hij de finale om de titel beste kadet van West 2016.
Alle uitslagen nog even op een rijtje:
Elissa Xu: Winnaar Troosttoernooi Meisjes C.
Birgit Leuverink: 2e Troosttoernooi Meisjes C.
Lizzy Xu: Halve finale Troosttoernooi Meisjes C.
Kevin Duijnisveld: 11e hoofdtoernooi Junioren D.
Melvin Xu: Troosttoernooi Kadetten E.

Chris van Dijk: 4e troosttoernooi Junioren B.

Sheng Zuurmond: Winnaar Troosttoernooi Pupillen B.
Thijs Aarssen: Troosttoernooi Pupillen C.
Arjan Huiden: 3e Junioren A.
Elwin Huiden: 5e Junioren A.
Kadetten afdelingskampioen.