Jeugdprijzen op de afdelingskampioenschappen 2019

Salamanders had drie prijswinnaars dit jaar: Sheng, Lars en Espen.

Sheng wilde optimaal profiteren van het inschrijfgeld voor dit toernooi en begon in de poule met allemaal 5-gamers. Twee wist hij te winnen en 1 verloor hij. Hij werd

hiermee eerste in de poule en kreeg meteen een bye zodat hij al mooi in de halve finale stond. Daar ging hij gewoon door met de 5-gamers. Maar nu met winst. Hij won zo de halve finale. In de finale tegen Stephan Hoogeveen won hij de eerste game, verloor d

e tweede en derde game en won vervolgens weer de vierde en vijfde game. Zo won hij de categorie jongens kadetten B gecombineerd met pupillen AB.

Lars speelt niet veel toernooien, maar hij kan uitstekend wedstrijd voor wedstrijd spelen. In de poule won hij gewoon drie wedstrijden. Eentje in vijven en de rest in drie games. Zo kwam hij mooi bij de laatste 16 en omdat hij een bye had, mocht hij doorschuiven naar de kwartfinale. Daar won hij netjes in drie games en bereikte dus de halve finale. Die wist hij ook te winnen. In de finale kwam hij tegen een ‘dark hors’ Fabrice de Schepper. Fabrice speelde zijn eerste wedstrijden en dat deed hij in een toernooi . Voor het toernooi 0 punten en er na een klap punten meer. Dus werd Lars netjes tweede in de jongens kadetten /junioren E.
Espen speelde in de welpen/pupillen D. In de poule won hij drie wedstrijden. Daarmee kwam hij in de kwartfinale. Die won hij ook en vervolgens won hij weer een wedstrijd. Dus een finaleplaats. Een mooi resultaat voor een parttime speler, want Espen speelt ook nog voetbal.