Zonnepanelen

20012017034Afgelopen woensdag zijn de voorbereidende werkzaamheden gestart voor installatie van de 60 PV-panelen op het betonnen dak van “stichting partner en buurman” OKK. Het was vooral koud en spekglad, onderaannemer Wattco begon met het aanbrengen van strooizout op het dak, om dat veilig beloopbaar te maken. Gestart werd met het aanbrengen van de draagconstructies (hellingshoek 10 graden gericht op het ZW), het stormvast ballasten en de onderlinge bekabeling.

Donderdag kwam hoofdaannemer Elektravon in actie om de verbinding kabels tussen deze panelen en onze meterkast aan te leggen, viade zolders van OKK en De Salamanders.

logo_elektravonVrijdag zijn deze kabels door Elektravon aangesloten op onze energietoevoer en begin van de middag arriveerden de panelen vanuit Duitsland, zodat eind van de dag alles netjes was geplaatst en we met dubbel plezier het zonnetje zien schijnen.

20012017036Maar het via WiFi verbinding maken tussen energiemeter en ons internet wilde maar niet lukken. Dat gaat woensdag alsnog plaatsvinden via een nog te plaatsen datakabel zodat we onze duurzame voordelen ook op afstand kunnen monitoren. Dan wordt ook het verbroken energie zegel door Westland Infra weer hersteld.

Vervolgens gaan we, na verkregen akkoord van de leden en op een nader te bepalen tijdstip de 2e duurzame stap zetten. Het vervangen van de storing gevoelige en energetisch kostbare TL-armaturen door duurzame LED verlichting. Rest mij Arie Zuidwijk te bedanken voor de montage begeleiding. We houden jullie op de hoogte,

groeten Klaas.20012017037