Arjan wint zilver bij de Nederlandse Studentenkampioenschappen 2018

In Tilburg vonden de Nederlandse Studentenkampioenschappen plaats. Elke student mag hier aan mee doen. In de eerste wedstrijden waren de verschillen tussen de spelers nog wel eens groot. Maar na de poulefase kwam er een hoofdronde en een troosttoernooi en toen kon iedereen op zijn eigen niveau verder spelen. Arjan kwam in de hoofdronde en speelde in de halve finale een mooie wedstrijd tegen Michiel van Dijk. In de ene game speelde Michiel het beste spel en in de andere game was dit omgekeerd en speelde Arjan de mooiste ballen. Het was terecht dat deze wedstrijd in de beslissende vijfde game beslist zou worden. Arjan hield zijn spel goed vast en trok aan het langste eind. In de finale speelde Arjan tegen Stephan Tromer (op onze vereniging speelt ook zijn oom). Stephan heeft eredivisie-ervaring en speelt nu op hoog niveau in België. Het was een mooie strijd om te zien. Arjan wist één game te winnen, maar Stephan was in de andere drie games duidelijk sterker. Stephan werd daarmee Nederlands Kampioen bij de studenten en voor Arjan was er de mooie tweede plaats.