Sensatie D-meerkampen: Anton wint als reserve en Hilair tweede

Zondag waren de finales van de B en D meerkampen in Roelofarendsveen. Hilair stond al keurig in te spelen want hij had zich geplaatst voor de finale D meerkampen. Elwin en Anton hadden de moeite genomen om langs te rijden want zij waren allebei reserve. Elwin telde al snel alle deelnemers van de B-finale en wist dat hij weer naar huis kon gaan. Iedereen die zich geplaatst had was ook gekomen.

Anton bleef wachten want één deelnemer was er nog niet en zou ook niet komen. Dus begon Anton als reserve met de onderlinge wedstrijd tegen Hilair. Deze ging volgens Anton’s zeggen verrassend naar hem terwijl hij eigenlijk nog niet goed in het spel zat. De volgende wedstrijd van Anton was een kansloze nederlaag. Hilair was goed in vorm, maar weet dat het altijd lastig is tegen Anton. Na deze wedstrijd begon Hilair met partijen te winnen. Na een ronde of 7 (het was een 9-kamp) waren Anton (1 verliespartij) en Hilair (2 verliespartijen) allebei nog goed in de race voor de eerste plaats. Er waren verder nog twee spelers met slechts twee verliespartijen dus het kwam aan op de laatste ronde. Hilair zat nog steeds op twee verliespartijen en Anton speelde tegen een speler met twee verliespartijen, dus was dit een cruciale partij: bij winst van Anton zou hij eerste worden en Hilair tweede, bij verlies was Anton tweede en Hilair derde. Anton verloor de eerste game met 11-2! De tweede game ging ook kansloos verloren met 11-5. Het zou lastig worden. Anton veranderde zijn spel en veroverde de derde game. Ook de vierde game ging naar Anton. In de vijfde game werd het 10-6 voor Anton en hij dacht: “kat in het bakkie”. Mooie maar foute gedachte: 10-10. Gelukkig werd het daarna 12.-10 voor Anton.

Een fantastisch resultaat van een invaller maar ook een prachtige tweede plaats voor de andere Salamander Hilair. Daarmee hebben deze spelers van team 2 allebei een C-licentie verdiend.

Van harte gefeliciteerd.