Damian wint tweede prijs bij DHC toernooi

Op 28 April stond voor Julian Touwslager en Damian Rolvers de tweede editie van het DHC toernooi op de agenda. Er waren in totaal 30 kinderen aanwezig met een grote diversiteit in leeftijd en speelsterkte. Op basis van de individuele ratings werd gestart met een 9-kamp in Poule A en een 9-kamp in Poule B. Deze poules werden uitgespeeld. Dan waren er nog twee zeskampen en daar waren Julian en Damian ingedeeld. In deze twee poules konden spelers zich plaatsen voor vierkampen in vervolgpoules C, D en E.

Julian en Damian hebben vele mooie rallies laten zien en mooie punten gemaakt.
Helaas konden ze beide geen partij winnen en werden zij dus samen in de vierkamp van Poule E ingedeeld. De eerste wedstrijd was tussen Julian en Damian en Julian wist daarbij zijn eerste partij te winnen. Dit was een goed begin van Julian. Julian had het vervolgens zwaar tegen de andere twee tegenstanders en kwam helaas niet meer aan winnen toe. En dus een vierde plaats voor Julian. Voor Julian mooi dat hij in zijn eerste toernooi één wedstrijd weet te winnen. Julian heeft het naar zijn zin gehad, veel bijgeleerd en hij kijkt alweer uit naar het volgende toernooi in Zwijndrecht over 2 weken.

De verliespartij tegen Julian was een teken voor Damian om er een schepje boven op te doen.
Damian moest aan de bak en kwam al snel met goed spel 1 – 0 voor tegen het enige meisje in de poule. Waar het 2 – 0 had moeten worden lukte het Damian helaas niet de game af te maken en werd het 1 – 1. Na deze waarschuwing varieerde Damian meer in zijn spel en kwam de tegenstander niet meer in de buurt. Na 2 – 1 volgde ook al snel de 3 – 1.
De derde en laatste partij zou de beslissing moeten geven aangezien de tegenstander al 2 partijen gewonnen had. Met een stroef begin stond Damian al snel 5 – 1 achter. Daarna ging Damian hard knokken en dat leidde tot een beslissende vijfde game. Die ging tot 8-8 gelijk op. De tegenstander maakte geen fouten en won de partij. En dus veroverde Damian de tweede prijs. Het was een gezellige sportieve en leerzame dag.