Elwin wint zilver bij de Nederlandse Jeugdkampioenschappen

Dit weekend was de NJK in Nijmegen. Op zaterdag speelde Sheng Zuurmond bij de B-licenties  in een poule tegen vijf spelers. Hij won twee wedstrijden bij de jongens kadetten. Dat was niet genoeg om door te gaan.

Op zondag speelden de A-licenties en daar heeft Salamanders een troef. Want Elwin Huiden speelde een goed toernooi. In de poule kwam hij een oude vertrouwde tegen: zijn dubbelpartner Sander van Buul.  Het is altijd lastig om in het enkel tegen je dubbelpartner te moeten spelen.  Met 3-1 trok Elwin aan het langste eind. Daarna kwam Floris Zur Muhlen en die was in goede vorm. Na 2-0 achter, boog Elwin de wedstrijd om naar 2-2. Echter in de beslissende game was Floris net iets sterker. Daarmee werd Elwin tweede in de poule. Maar in de andere poule liet de nummer 1 ook een steekje vallen en werd Mick  de Vette de poulewinnaar. In de kwartfinale speelde Elwin vervolgens een puike wedstrijd tegen Mick. Deze wedstrijd tegen de Hilversummer werd gewonnen. In de halve finale wachtte Tim Gras, ook al een bekende van Elwin, want  ze spelen allebei bij dezelfde vereniging en hebben dezelfde trainer: Maurice. Zonder coach speelden ze allebei met een eigen plan de wedstrijd. Het waren fraaie rallies. En Elwin won van Tim met 3-1. Voor het eerst van zijn leven bereikte Elwin de finale van de NJK. Daar wachtte Lode Hulshof. Lode had zojuist in een kraker de nummer 1 verslagen. Hij zat in een zeer goede vorm en bleek te sterk. Daarmee haalde Elwin prachtig zilver in zijn laatste Jeugd NK.