Finaleplaatsen én een A-licentie!!!

Afgelopen zondag deden Rian, Elwin, Arjan en Nynke mee aan de halve finale van de NJM. Iedereen speelde een poule van 6, waarbij de nummers 1, 2 en 3 toegang kregen tot de finale. Arjan moest, echter, bij de eerste twee eindigen voor de finale.
Rian had, bij de meisjes junioren, een zware poule met drie sterke eredivisie-speelsters. Ze verloor deze wedstrijden dan ook. Ze won uiteindelijk twee keer, maar dat was niet voldoende voor een plek in de finale. Rian eindigde als vierde.
Elwin stond, bij de jongens kadetten, eerste geplaatst. Hij won al zijn partijen en moest maar twee games afstaan. Met als eindresultaat een eerste plek in de poule en een finaleplek.
Arjan was de vorige ronde net doorgekomen(derde) en stond laag geplaatst in zijn poule. Na twee overwinningen moest hij tegen de nummer 1 in zijn poule: Nolan. Nolan had van de andere topspeler in deze poule al gewonnen en dus was het een belangrijke pot. Na drie spannende games(11-9, 11-8 en 12-10) met hoog niveau had Arjan gewonnen met 3-0. Daarna speelde hij tegen Max Romeijn, van wie hij de laatste tijd vaak had verloren. Arjan won nog de eerste game, maar daarna kwam Arjan er niet meer aan te pas. Om de finale te halen, moest hij nog wel de laatste wedstrijd winnen. Dit deed hij dan ook, met 3-0 zelfs. Aan het einde bleek dat Arjan op onderling resultaat zelfs eerste was geworden.
Nynke deed, net als Rian, mee bij de meisjes junioren. In de vorige ronde had Nynke nog twee playoff-wedstrijden moeten winnen om door te komen. Dit was al een bonus dus. Ze begon tegen Nena Zantman, een speelster met een A-licentie. Na twee  lastige games, die ze verloor met 11-6 en 11-8, kwam Nynke (met hulp van Rian en Jesse Pelle) op gang en ze won de laatste drie games met 11-8, 11-5 en 11-7. Er was dus een sensatie in de maak want Nena stond op plek drie in de poule en er gingen drie per poule door. Hierna moest Nynke tegen de toppers Shuohan Men en Sharon Janssen, ze won helaas geen enkele game, maar dat was verwacht. Haar vierde wedstrijd was tegen Mylena Maitimu, die ze won met 3-0. Omdat haar laatste tegenstander, Julia Janssen, ook had gewonnen van Nena en Mylena, was de laatste pot voor een derde plaats en een finaleplek. De eerste game eindigde in 11-6 voor Nynke en ook de tweede game leek ruim naar Nynke te gaan, maar op 9-5 voor verloor ze ineens 5 punten op een rij en de spanning was dan ook helemaal terug. Maar Nynke haalde alsnog de game binnen met 13-11 en was nog een game verwijderd van de finale. Die game won ze ook met 11-7 en de finale was binnen!
Ze deed het, op de 1e wedstrijd na, ZONDER COACH! Een geweldige prestatie, die ook nog eens een A-licentie opleverde. Ze mag dus, naast de NJM-finale, ook meedoen aan de NJK-A en het A-toernooi in Leidschenveen.
Geweldige prestaties van onze spelers!!!