2e Jeugdtoernooi Salamanders zeer succesvol met 52 deelnemers

Zaterdagmorgen 7 december tegen 10 uur verzamelden zich liefst 39 jeugdspelers bij onze zaal aan de Veenbes.

Want de 13 beginners zouden pas om 13 uur van start gaan. Totaal dus 52 enthousiaste spelers.

Alle spelers waren er en zelfs nog 1 teveel, maar gelukkig was er nog precies ruimte voor 1 extra speler, dus hij kon gewoon meedoen.

Oh nee, Nico van Alexandria was er nog niet, hij had nog een examen, en kwam rond half een.

Door het schema om te gooien kon hij in de middag al zijn potjes spelen.

Bij de beginners (E-klasse) werden eerst 4 kleine poules gespeeld om de sterkte te bepalen.

Alexandria, Spinmill, Sett en Scyedam brachten 13 beginners mee.

De coördinatoren hadden goed hun best gedaan, en sommige spelers konden al best goed spelen.

Daarna speelden de 4 winnaars in de finalepoule om de prijzen.

En de overige spelers speelden ook nog allemaal een 3-kampje.

Justin van Holland (Spinmill) was uiteindelijk de winnaar voor Jasper Krause (Alexandria).

In de D-klasse speelden 5 Salamanders mee, en totaal 13 spelers, in een 6-kamp en een 7-kamp.

Luuk van der Plas haalde op onderling resultaat net de top-2 niet, hij won mooi 4 potjes.

Timo en Birgit wonnen 3 potjes, Alicia 1 en Brigite bleef zonder zege.

In de halve finales versloeg Osman Solak (Scyedam) met 3-0 Nilan van HTTV-070.

En Maayke Seijkens (Scyedam) won met 3-0 van Julian van Alexandria.

In de finale moest een 5-setter de beslissing brengen. Osman won de clubstrijd met 3-2 van Maayke.

De C-klasse bestond ook uit een 6- en een 7-kamp, met 2 Salamanders.

Willem speelde zijn eerste toernooi, maar met een geleend batje was dat geen succes.

Gedurende dag ging het wel beter, maar er was nog geen zege.

Lars Nijmeijer deed het veel beter, hij won al zijn potjes en werd 1e in de poule.

In de halve finale versloeg hij Milan van Spinmill.

De andere halve finale werd een prooi voor Mucahid Yandimsever van Scyedam tegen Mats van DHC.

De finale was een spannende, maar uiteindelijk won Lars met 3-1 van Mucahid en veroverde de 1e prijs.

Twee Salamanders deden mee in de B-klasse, een poule met 7 spelers.

Jeroen won 3 potjes en eindigde als 4e, Stan zegevierde 2 keer en werd 5e.

De 2 spelers van Alexandria begonnen reglementair tegen elkaar en in 5 games won Tara Iravani van Ruben Barendswaard.

En dat was ook gelijk beslissend voor de eindstand. Tara werd 1e en Ruben 2e.

In de A-klasse, een 6-kamp, speelde Sheng mee, als enige landelijke jeugdspeler van Salamanders.

Sheng had wat moeite met het vroege tijdstip en wist alleen af en toe een game te winnen.

Drie spelers van Gorkum pakten de meeste punten en het was wachten op Nico om de beslissende wedstrijden te gaan spelen.

Na 14 van de 15 wedstrijden konden Nico en Jonne nog de winst gaan pakken.

Jonne Poels van Gorkum won die laatste wedstrijd uiteindelijk met 12-10 in de 4e game van Nico Leeuwenburg (Alexandria)

en daarmee won Jonne Poels (Gorkum) het 2e Salamanders jeugdtoernooi.

Om precies 16 uur konden de prijzen worden uitgereikt en foto’s gemaakt van de glunderende kinderen.

De organisatie (Arjan en Wilko) kijkt terug op een zeer succesvol jeugdtoernooi.

Het is voor herhaling vatbaar. Een nieuwe datum is nog niet bekend.

En we danken Brian, Alicia, Brigite, Marregien, Gerda en Niels hartelijk voor jullie hulp achter de bar.

A-klasse

B-klasse