Jeugdweekend

Op 4 en 5 juli hielden wij weer ons slapeloze jeugdweekend. Op vrijdag kwam iedereen ’s avonds naar de club toe waar de patat al bijna klaarstond. Natuurlijk moesten er eerst bedden opgemaakt worden. Wisten jullie dat er luchtbedden met ingebouwde pompen bestaan? Wij nu wel. Kindertjes eten veel kwamen wij achter en dus hebben we een uur patat staan bakken in de keuken en vlogen de blikken knakworst er doorheen. Het was maar goed dat ze zoveel hadden gegeten, want er stond nog heel wat op het programma. Na het eten begonnen we met een teamtoernooi met rare batjes en vreemde tafels. Er werd hard geknokt, maar uiteindelijk waren het Happy en Kevin die er met de winst vandoor gingen en een prachtige waterfrisbee in ontvangst mochten nemen.
Om de rust even te bewaren zijn we daarna film gaan kijken. Nog voor het einde werd de rust door Debbie verstoord en werd iedereen in groepjes meegenomen voor een dropping. De eerste groep kreeg het zwaar te verduren; Kevin liep samen met Sheng, Eric-Jan, Stan, Tessa en Justin door het noodweer. Toen ze daarom opgehaald werden wilden Sheng, Eric-Jan en Stan niet mee en besloten ze door te gaan samen met Kevin. De andere groepen dachten door dit noodweer dat zij niet meer hoefden, maar natuurlijk werden ook zij gedropt. Gelukkig voor hen was de regen toen al weg. Iedereen kwam heelhuids terug, sommigen met wat aanhang. Zo bracht de groep van Kevin twee padden, Meneer Aart en Koning Arthur, mee. Deze zijn ’s nachts ontsnapt en zitten nu vast nog ergens bij iemand in de slaapzak. Renske vertelde onderweg nog wat spookverhalen, vooral Nynke vond deze heel eng.
Al deze inspannende dingen waren wel een succes, want ’s nachts werd er zowaar een paar uur geslapen. Helaas schrokken er veel mensen zo nu en dan wakker van de lach van Rick, die mee mocht in ruil voor brownies. De volgende keer mag hij wel honderd brownies bakken en een muilkorf omdoen, wil hij nog mee mogen 😉
De volgende ochtend stond iedereen natuurlijk vrolijk en uitgerust op. Niet dus. Slaperige koppies keken ons aan. Tja, het was ook niet ons idee om zo weinig te slapen hoor. Nederland moest ’s avonds namelijk nog spelen. Na een heerlijk ontbijt liepen we naar 2sur5 waar we wat aan teambuilding gingen doen. Kratstapelen, hindernisbanen en tunnels stonden ons te wachten. Als afsluiting was er een hindernisbaan door de modder en het water heen. Hierdoor was iedereen best smerig:

Na een douche was nog niet iedereen even schoon, maarja we moesten het er maar mee doen. Zo zat er nog wat modder in oren en had Nynke nog steeds allemaal vieze groene dingen in haar haar.
Terug in de zaal was het plan om te lunchen en dan een vossenjacht te gaan doen. Helaas begon het echt keihard te regenen en hebben we Tim dus helaas niet in een roze rokje met bijpassende legging kunnen zien.. Hopelijk volgend jaar..
Sjakie en de Chocoladefabriek was een goede vervanging en na deze film ging iedereen moe, maar vrolijk weer naar huis.
Wat we over hebben gehouden aan dit weekend is heel veel vieze was, moeheid, een liefdespaar (Nee niet Tim en Renske, die vonden elkaar daarvoor al redelijk leuk), nog twee brownies, limonade, wat hagelslag en pasta, chips op de grond en een goed en voldaan gevoel. Tot volgend jaar allemaal!!

P.S. We verwachten volgend jaar iets meer vrijwilligers dan alleen Rick. Dus trek allemaal je vrijwilligersshirt aan. Nynke heeft natuurlijk weer corvee en Sjoerd moet dan echt een keer een move maken. (Je weet wat we bedoelen toch Sjoerd).

Groetjes van Debbie en Renske
En vast ook van Tim en Kevin