A-ranglijsttoernooi in Tilburg

Elwin tweede op het A-ranglijsttoernooi in Tilburg

Isa debuteert op een landelijk toernooi

Afgelopen weekend waren er in Tilburg allerlei toernooien. Op de zaterdag speelde de jeugd zonder licentie. Isa Korst ging voor het eerst naar een landelijk toernooi. Daar speelde zij een 7-kamp. Het was vooral een wentoernooi, want Isa is nog maar een half jaar aan het tafeltennissen. Zij speelde tegen meisjes die al veel langer, soms al wel vier jaar, bezig zijn. Alleen tegen de latere winnares Ilse van Marwijk had Isa geen kans. Maar op Ilse stond geen maat, want zij won ook een dag later het A-toernooi. Maar tegen de andere speelsters kon Isa mooie punten maken. Er was een krappe game van 10-12. Het leek of alle partijen verloren zouden gaan en dat was beslist geen schande, want iedereen was onder de indruk van het spel van Isa. De laatste wedstrijd was er één om in te lijsten. Isa speelde rustig en wist haar befaamde backspinballen te spelen. Eigenlijk was haar tegenstandster sterker, maar die bleef juist niet rustig. In de beslissende vijfde game speelde Isa de goede taktiek en dat bracht haar de winst. Met een goed gevoel aanvaardde zij met haar moeder de terugreis. Een knappe overwinning in een sterk bezet veld.

Een dag later mocht Elwin bij de jongens junioren strijden om de winst. In de poule won hij van Sven en Leroy. Daarna speelde Elwin een goede wedstrijd tegen Jelle, die hij wist te winnen. In de finale werd het spannend tegen Barry Berben. Elwin wist helaas een 2-1 voorsprong niet vast te houden  en verloor in vijf games de wedstrijd. Toch een uitstekende tweede plaats voor deze Salamander.