Julian en Isa winnen partijtjes bij het ranglijsttoernooi in Assen

Onze welpen Julian en Isa deden zondag mee aan het ranglijsttoernooi in Assen. Beide spelers zijn net begonnen, maar spelen zoveel mogelijk toernooien. Daardoor worden ze elke week sterker, want ze doen veel nodige ervaring op met het spelen van veel wedstrijden. Julian zat in een zevenkamp. Hij liet zien dat hij mooi vooruit gaat. Zijn backhand was al weer veel beter. En ook zaten er vele mooie forehandopeningen op tafel. Maar zijn tegenstanders waren erg sterk. Toch won Julian twee partijen en in twee partijen speelde hij een beslissende vijfde game. Dus vier sterke wedstrijden van Julian en nog maar twee wedstrijden waar hij weinig kans maakte. Dat gaat dus heel erg goed. Julian werd vijfde in de poule.

Isa speelde in een vijfkamp en haar forehand topspin is een echt wapen bij de meisjes. Ook haar service met backspin is veel meisjes te machtig. Maar ja ook hier spelen meisjes die al langer spelen en ook goed tegenstand bieden. De eerste drie wedstrijden gingen verloren, maar voor de laatste ging Isa even goed zitten. Ze bedacht een mooi taktisch plan. En dat werkte perfect, want de laatste wedstrijd plaatste ze erg goed tegen haar tegenstandster. Die had daar geen antwoord op en zo won Isa een mooie wedstrijd. Isa gaat ook lekker vooruit, want zij werd vierde in de poule.

Dus jonge Salamanders, het is erg leuk en gezellig om mee te doen aan een toernooi. Speel veel wedstrijden want dan ga je harder vooruit. In het voorjaar gaan we voor de beginners die nog geen competitie spelen weer oefenwedstrijden spelen. Dan kun je een paar keer zien hoe je wedstrijden kunt spelen. Je hoeft voor die wedstrijden alleen maar net begonnen te zijn. Dus als je het al weet, en je wilt meedoen, geef je naam dan door aan Janine, want dan doe je zeker mee. En wil je mee naar toernooien, geef dit dan ook door.