foto: Rob de Ruiter

Salamanders Arjan en Elwin op de Masters 2018

Dit jaar waren de Masters weer bij Scylla en twee Salamanders waren present: Arjan Huiden vanwege zijn recent behaalde A-licentie bij de senioren en Elwin Huiden omdat hij als 7e op de Jeugdmasters ook een plek kreeg toegewezen.

foto: Rob de RuiterArjan begon in een poule van drie tegen Emanuel. Emanuel is een mooie linkshandige speler die veel ballen kan terugspelen. Maar Arjan was in goede vorm en wist van Emanuel te winnen. Vervolgens won Barry van Emanuel. Arjan wist dat twee games genoeg waren, maar Barry ging vol op de winst. Helaas verloor Arjan en was hij uitgeschakeld.

Elwin zat in een poule van drie met Colin en Martijn. Een dag eerder had Elwin nog van Colin gewonnen, maar nu verloor hij in vijf games. Hij moest vervolgefoto: Rob de Ruiterns beslist met 3-0 winnen van Martijn om nog door te kunnen gaan. Dat leek onmogelijk. Met geconcentreerd en aktief spel gebeurde het toch en ging Elwin door naar de tweede ronde. In de tweede ronde werden de sterkere spelers toegevoegd en ook hier waren weer driekampjes. Hier gingen twee spelers verder. In de eerste wedstrijd speelde Elwin goed tegen Kazeem, een sterke eredivisiespeler. Elwin klampte aan maar kwam net te kort.

Vervolgens moest Elwin tegen Jochem spelen. Het werd een mooie wedstrijd. De eerste drie games waren voor Elwin. Omdat het om de best of seven gaat, was er nog een vierde game nodig. Jochem won vervolgens twee games. In de 6e game speelde Elwin de ralley van de dag. Na service speelt hij een backhandopening diagonaal, Jochem versnelt naar forehand, Elwin geeft de bal in een uiterste krachtinspanning hoog terug, Jochem smasht de bal, Elwin springt hoog op en keept de bal naar de tafel, Jochem legt de bal kort terug, Elwin rent naar de tafel en kan de bal op tafel spelen, Jochem spint de bal en Elwin speelt een onwaarschijnlijke overspin. Mooie ralley, maar ooit zei een ervaren speler: met mooie punten win je geen wedstrijd. (zie op de FaceBook) En inderdaad daarna gaan er drie punten verloren. Uiteindelijk wordt de belangrijke vierde game binnen gehaald en Elwin mag spelen in de play-offs. Hij loot tegen Colin Rengers, een eveneens ervaren eredivisiespeler. Elwin speelt goed en weet één game te winnen. De ervaring en de kracht zijn uiteindelijk doorslaggevend voor Colin. Een geweldig resultaat voor Elwin: als jeugdspeler eindigen bij de beste 12 van de Masters en twee winstpartijen tegen eredivisiespelers.

foto’s: Rob de Ruiter