Elwin wint zilver in de finale jeugdmeerkampen

Elwin deed afgelopen weekend mee aan de finale van de nationale jeugdmeerkampen.

In deze finale strijden de twaalf beste spelers en speelsters van elke leeftijd tegen elkaar. Elwin speelde een ijzersterk toernooi en begon voortvarend met winstpartijen tegen Ricco Gerritsen. Daarna moest hij tegen Patrick Nieuwendijk het onderspit delven. Het was een verdiende winst voor Patrick. De wedstrijden tegen Mick de Vette en Pim van Schaik gingen met 3-0 naar Elwin. Lode werd met 3-1 verslagen. De laatste wedstrijd op zaterdag was tegen Lars de Visser. Hier trok Elwin met 3-1 aan het langste eind. In de avond was de tussenstand razend spannend. Drie spelers hadden slechts één wedstrijd verloren: Thomas Baart, Nolan Schultz en Elwin.

Zij stonden met z’n drieën op de eerste plaats. Op zondag begon het toernooi wat vroeger en startte Elwin tegen zijn toekomstige teamgenoot Tim Gras. Elwin bleef sterk spelen en won met 3-1. Daarna wachtte Thomas Jansen die als enige niet landelijk speelt, maar wel een sterk toernooi speelde. Mooie rallies, veel punten en 3-1 winst voor Elwin.

Het toernooi kwam in een cruciale fase. Thomas had nog steeds alles gewonnen. En nu moesten Nolan en Elwin tegen elkaaar. Dit is altijd een spannende wedstrijd en ook nu waren er prachtige rallies en spannende games. Het werd een vijfgamer en Elwin trok deze naar zich toe. Alles was nog mogelijk. Thomas Baart bleef goed spelen, Nolan verslikte zich in de andere Thomas Jansen.

Dus was in feitelijk de volgende wedstrijd ook de finale: Thomas Baart tegen Elwin. De eerste twee games gingen snel naar Thomas. Maar Elwin veranderde zijn strategie en won de derde game. In de vierde game wisten beide spelers een enorm hoog nivo te halen en hoe Elwin de bal ook sloeg en plaatste, ze kwamen allemaal weer terug. Thomas won met 3-1. Daarmee was hij eerste en Elwin al zeker van de tweede plaats. In de laatste wedstrijd won Elwin nog van Olaf.

Met het resultaat van dit toernooi streefde Elwin op de ranglijst de nestor van Salamanders –Siem van der Valk- voorbij.