NK-C

Zaterdag 23 januari werden de Nederlandse senioren kampioenschappen voor C en D licenties georganiseerd. Salamanders ging met een grote groep naar dit toernooi in Panningen. Voor de D-licenties vertegenwoordigden Marcel Vollebregt, Robbert van der Kleij, Kevin Buur en Debbie de Klerk de Wateringse vereniging. Marcel werd 3e in de poule en in het dubbelspel met Charlie Vierling won hij één wedstrijd. Robbert was na een week skieën nog niet zo scherp en kan dus terugkijken op een leerzaam toernooi.  Debbie, nog herstellend van haar gezondheid dubbelde alleen. Met Wianka  Overbeeke mocht zij dubbelen in de C en dat ging steeds beter. Werd de eerste wedstrijd door dit gelegenheidsduo nog verloren, de tweede werd keurig in winst omgezet. Alleen Kevin Buur haalde tot verrassing van anderen het hoofdtoernooi met het enkel. Helaas verloor hij daarna van Christiaan Witteveen van Elan.

Voor de C-licenties deden Tim Knops, Arjan Huiden, Hilair Bislip, Anton Steijn en Elwin Huiden mee. Hilair speelde uitstekend maar sneuvelde toch in de poule. Anton won van Ibrahim Yildizar maar verloor de andere wedstrijden zodat hij net uitgeschakeld werd. Elwin won één wedstrijd in zijn poule waardoor hij niet verder dan zijn poule kwam. Alleen Tim en Arjan haalden het hoofdtoernooi. In het hoofdtoernooi speelde Tim tegen  Mark van der Molen van Renate. Ondanks een ruime voorsprong in de eerst game, wist Tim de partij niet in zijn voordeel te beslissen. Arjan speelde bij de laatste 16 tegen Sam Geuskens. Dit was een close partij. Eerste game werd pas beslist op 16-18. Arjan kwam nog op 1-1 maar verloor daarna de volgende games.

In het dubbel waren de verwachtingen voor de combinatie Anton/Hilair wat hoger, omdat beiden prima speelden in de poule. Helaas slaagden zij er niet in hun goede spel voort te zetten. Het dubbel Arjan/ Elwin speelden goed en wonnen hun poule waardoor zij in het hoofdtoernooi kwamen. In de kwartfinale kwamen zij tegen Martijn van der Heide en Edu Lamtara. Na de verloren eerste game, zette coach Anton de jongens op het goede spoor en wonnen de gebroeders de wedstrijd. In de halve finale kwamen zij tegen Robert van de Bosch, die vorig jaar ook in de halve finale dubbel stond. Nu dubbelde hij met Patrick Zwiers. Met scherp en goed spel werd deze wedstrijd ook gewonnen. In de finale stonden Ibrahim Yildizar en Emanuel Martins Ferreira, een goed ingespeeld duo. Het werd een prachtige wedstrijd met mooie rallies, die door de Huidens met 3-1 werd gewonnen. Daarmee zijn zij Nederlands kampioen!

Door Janine Huiden.