Salamanders 1 – Enjoy&Deploy Taverzo 1

Vandaag, zaterdag 14 oktober, speelde de nummer 2 van de huidige Eredivisie ranglijst De Salamanders, voor 30-40man publiek, tegen de soevereine koploper Enjoy&Deploy Taverzo uit Zoetermeer. De landskampioen verscheen met Stephan Tromer, de Pool Jakub Folwarski en Fransman Dorian Nicolle. De Griekse ex Top 12 winnaar Kalinikos Kreanga had men thuisgelaten.

Vanwege de nog steeds geblesseerde (spier in schouder) Bas Hergelink moest niet geheel fitte speler/coach en clubicoon Siem van der Valk het als eerste opnemen tegen Jakub Folwarski. De vijftiger Siem was echter niet opgewassen tegen deze fitte, in basis verdediger, maar wel met een flitsende forehand aanval. Het werd zodoende eenvoudig 0-3.

Jamshid Sedigh deed tegen Stephan Tromer wat ervan werd verwacht, hij verloor weliswaar 1 game maar won uiteindelijk met 3-1. Waardoor de tussenstand in de wedstrijd op 1-1 kwam.

Casper ter Luun trof vervolgens Dorian Nicolle, een speler die net zo makkelijk bleek te kunnen verdedigen als aanvallen. Casper kon er slechts 1 game uitslepen, zodat die partij met 1-3 verloren ging. Tussenstand 2-1 voor Taverzo.

Salamanders voorzitter Klaas Dijkstra en eigenaar van het Haagse TTsport Michel de Boer (speelt ook zelf nog in de Nederlandse top bij Smash’70/Hattem) ondertekenden in de wedstrijdpauze een verlengd materiaal leverancier/sponsor overeenkomst. De leden van Salamanders krijgen een korting op de winkelprijzen en bovendien sponsort TTsport het halfjaarlijkse Handicap toernooi. Deskundigheid is het kenmerk in de gezellige winkel op de Ingenhouszstraat 50 te Den Haag.

De partijen tussen Stephan tegen Siem, Casper tegen Jakub en Jamshid tegen Dorian eindigden allen in 0-3. Alleen Jamshid had kansen op winst. Hij kon helaas de concentratie niet vasthouden om de voorsprong in alle 3 de games over de streep te trekken en verloor 3x in de eindfase nipt tegen deze Europese topper.

Taverzo stevent met dit sterrenteam regelrecht af op titel prolongatie. Voor Salamanders blijft het doel: bij de bovenste 4 (Play-Offs) eindigen en daarmee de kans op degradatie uit te sluiten. Jammer deze 1-5 nederlaag, maar met een weer herstelde Bas Hergelink en een goed resultaat de volgende wedstrijd op 4 november tegen het gepromoveerde Hercules, blijft dat doel goed haalbaar.