Salamanders vierde prijs JAWS-klassement

Afdelingskampioenschappen 2019

Salamanders vierde prijs JAWS-klassement

Er waren vooraf 9 jeugd Salamanders die mee zouden doen aan het jeugdtoernooi. Een mooi aantal en dat is voor het nieuwe jaar ook een mooi begin. Want in 2018 hebben wij als vereniging de VIERDE PRIJS gewonnen in het JAWS klassement. Dat betekent dat onze club € 200 krijgt van de afdeling. Hoe leuk is dat.
Het toernooi zelf in het algemeen. Het liep allemaal redelijk op tijd. Als je het hoofdtoernooi haalde, speelde je door tot je eindklassement. In het troosttoernooi ging je er bij verlies meteen uit.
Wie hadden zich opgegeven: Sheng (combinatieteam) Jeroen, Stan (1e team), Birgit, Lars, Mark (4 team), Alicia, Espen en Julian (5e team). Laat Jeroen het helemaal vergeten zijn, dus die kwam niet opdagen. Mmm slecht begin voor ons nieuwe klassement. Want Jeroen telt nu dus niet mee. Stan kwam in het hoofdtoernooi, een mooie prestatie. Hij verloor en won daar nog wat en kwam in het midden ongeveer terecht. Birgit kwam in het troosttoernooi terecht en werd daarin uitgeschakeld. Alicia speelde in een 7-kamp mooie wedstrijden en wist twee wedstrijden te winnen. Julian had nieuw materiaal maar wist daar toch goede partijen mee te spelen. Hij werd in het troosttoernooi uitgeschakeld. Mark, onze speler die niet zo vaak meedoet aan toernooien, had de smaak te pakken. Hij kwam weliswaar in het troosttoernooi, maar daar won hij de ene na de andere partij. Hij bereikte heel knap de finale. En de finale werd een ware thriller. Er moest een vijfde game aan te pas komen en ook dat was niet genoeg, want die game werd boven de 10 pas beslist. Jammer genoeg in het nadeel van Mark. Daarmee werd Mark tweede van het troosttoernooi. Goed gedaan Mark.

Sheng, Lars en Espen haalden voor Salamanders de prijzen binnen. En daarvoor zijn aparte stukjes gemaakt.