Seizoen halverwege

Nu de feestdagen weer voorbij zijn en de eerste helft van de competitie 2015-2016 erop zit (UBT heeft een volledige competitie van sep tot mei), kan de voorlopige balans worden opgemaakt.

Los van de uitslagen en standen is het goed om te zien dat er in de UBT nog steeds met groot enthousiasme en plezier gespeeld wordt, maar dat ook de gezelligheid, na(ast) het tafeltennissen, hoog in het vaandel staat.

Bekercompetitie:

In de bekercompetitie hebben zich het 4e , 5e  en 7e  team zich in de finale gespeeld. Zij spelen respectievelijk tegen TVZ4, FRM3 en VVV5 in de 1e, 2e en 3e klasse. De finales van alle klassen zullen op donderdag 31 maart 2016 bij ons worden gespeeld.

Reguliere competitie:

In de reguliere competitie doen het 4e en het 5e team het erg goed en ze staan stijf bovenaan. Het 1e  en het 3e team hebben het relatief lastig maar geen enkel team staat in degradatienood. Kortom er is (nog) geen vuiltje aan de lucht.

Barbezetting:

Goed om te zien dat de bar op onze UBT avonden altijd goed bemenst zijn en dat er een behoorlijke omzet wordt gemaakt. Hiervoor gaat onze dank uit naar diegenen die vrijwillig en belangeloos de barman, -vrouw willen zijn.

Plastic ballen:

Ingaande 1-1-2016 vervangt de plastic bal het celluloid exemplaar. In alle NTTB-geledingen is de plastic bal per 1 januari 2016 verplicht. In de UBT geldt die harde datum niet; door de NTTB-maatregel verdwijnt het celluloid vanzelf uit de handel. De UBT-tak van Salamanders zal de huidige nog aanwezige celluloid ballen gebruiken en het huidige seizoen ermee afmaken.

UBT toernooi:

Op zondag 13 maart zal het jaarlijkse UBT toernooi door de bond bij ons gehouden worden. Er kan dan zowel enkel als dubbel gespeeld worden. We hopen op een grote deelname (net als vorig jaar) van onze Salamanders UBT-leden. Zet deze datum maar vast in je agenda.

Overgang FRM:

Door de brand in de sportzaal aan de van Vlietlaan in Rijswijk, is de geplande overgang in mei/juni 2016 van FRM naar Salamanders in een stroomversnelling geraakt. De leden van FRM zullen de tweede helft van de competitie hun thuiswedstrijden onder hun eigen naam bij ons spelen. Het NTTB team dat 3e klasse speelt zal op de vrijdagavond spelen en de 4 UBT teams spelen op de donderdagavond. Arie Zuijdwijk heeft zich, voor de thuisavonden  waar alleen FRM teams spelen, beschikbaar gesteld om de bardienst te draaien, waarvoor onze hartelijke dank.

Na deze overgangsperiode, zullen de leden van FRM bezien of zij het komende seizoen volledig lid van Salamanders zullen worden.