Leuke voorronde van Haags Scholierentoernooi bij Salamanders

Ook dit jaar organiseert De Salamanders voorrondes voor het Haags Scholierentoernooi in onze zaal. Hoewel we net buiten Haags grondgebied zijn we toch gevraagd om mee te helpen omdat  het aantal verenigingen in Den Haag te laag is om de 350 deelnemers te laten tafeltennissen. Daarom waren er woensdag 56 leerlingen van 4 basisscholen rond 1 uur in onze zaal aanwezig. Om half twee gingen de poules van start

Met 7 vrijwilligers konden we de 9 poules in goede banen leiden. Er waren spelers van 8 jaar, maar ook van 12 jaar. En er waren spelers die het al aardig konden en spelers die duidelijk beginners zijn. Maar dat gaf niet, er werd met veel enthousiasme gespeeld. Rond half vijf waren de poules afgelopen en kon de wedstrijdleiding vaststellen welke spelers in hun poule 1e of 2e waren geworden, en daardoor geplaatst voor de finale. Er moest nog 1 play-off worden gespeeld tussen de nummers 3 van de 2 groepen van de jongens groep 6, voor de laatste finaleplaats.

Voor iedereen die beter wil leren tafeltennissen biedt De Salamanders de mogelijkheid om te komen trainen. Dat kan op donderdagavond vanaf 18.00 tot 19.00 uur of zaterdagmorgen van 9.30 – 10.30 uur. Voor 10 lessen bedragen de kosten slechts 20 euro.

De volgende 19 spelers hebben zich gekwalificeerd voor de finale op woensdagmiddag 24 januari in sporthal Gaslaan. Wij wensen alle spelers heel veel plezier en succes.

Poule Groep Plaats
Meisjes 7/8
A Anouk (De Bras) 1
A Sanne (Oranje Nassauschool) 2

Uiteraard bedanken we alle vrijwilligers hartelijk en ook de begeleiders van de scholen die voor zo’n enthousiaste groep hebben gezorgd.

Op woensdag 17 januari is er nog een voorronde met zo’n 50 spelers.
Er zijn ook nog voorrondes bij HTTV-070, Pingins (met SETT samen) en VVV.

Wilko Huiden