Veel nieuwe afdelingskampioenen!!!

Afgelopen zondag waren de Zuid-Hollandse kampioenschappen senioren in Schiedam. Voor Salamanders deden mee:

Marcel, Renske, Rick, Arjan, Elwin, Anton, Dennis, Hilair en Tim.

Marcel en Renske deden mee in de D. Renske verloor in haar poule twee keer met 3-2 en ook de andere wedstrijd ging verloren waardoor ze in het troosttoernooi kwam. Hier verloor ze helaas meteen haar eerste wedstrijd waardoor het meteen afgelopen was.  In het dubbel deed Renske met haar teamgenoot Inge mee bij de dames waarin ze de finale maar die helaas verloor. Een mooie tweede prijs dus. Marcel won in zijn poule twee van zijn drie wedstrijden en mocht dus door in het hoofdtoernooi. Alleen hij moest meteen tegen 1 van de finalisten en was dus ook meteen klaar. Marcels gelegenheidsdubbel kwam in de poule maar tot 1 overwinning en ging dus niet door naar de volgende ronde.

Rick deed mee bij de F waarin hij in de poule een spannende pot verloor en niet verder kwam dan de derde plaats en ook hij mocht door in het troosttoernooi waarin hij verloor van zijn dubbelpartner. Rick dubbelde met iemand van de Treffers (M). Hilair dacht dat de M stond voor Mariezand. Rick dacht hardop dat hij geen idee had waar dat lag. De redactie heeft uitgezocht waarvoor de M stond: Melissant. Dit ligt op het schiereiland Goeree-Overflakkee. Dus op de buitenrand van Zuid-Holland. Mariezand bestaat niet. Ook bij Rick eindigde het dubbel al in de poule en kon hij andere dingen gaan doen; zie de wist je datjes in het volgende clubblad.

Arjan mocht meedoen bij de Top 8-klasse. Deze klasse debuteerde dit jaar. Arjan verloor helaas al zijn drie potjes en was dus al heel snel klaar. De rest deed mee in de C-klasse en die was dan ook overvol met onze spelers.

Er waren maar vier poules en dus zaten Anton en Tim bij elkaar in de poule. Anton won de onderlinge strijd maar won verder niets terwijl Tim doorging naar de hoofdronde (“Het verkeerde potje gewonnen? Ja , inderdaad!”- Anton). Elwin zat in een poule met de oude garde en de jonge toekomst. Omdat Elwin de eerste twee wedstrijden had verloren, kreeg Elwin maar 1 laatste kans: hij moest winnen in vier of drie games. Het lukte hem zowaar (we hadden niet anders gedacht) en hij stond in de kwartfinale van het hoofdtoernooi. Ook Hilair had in zijn laatste wedstrijd van de poule de kans om op onderling resultaat door te kunnen komen, dit deed hij echter niet. Hij won de partij(“Hij hoefde maar 1 game te winnen, maar won toch gewoon de wedstrijd!”- Elwin) en ook hij mocht zich opmaken voor de kwartfinale. Als laatste was Dennis die zich, als enige Salamander op zondag, ontdeed van alle tegenstanders in de poule en soeverein doorging naar de kwartfinale. In deze kwartfinale was de kans op een Salamanders-wedstrijd natuurlijk groot. Er kwamen er zelfs twee. Dennis versloeg Hilair na een spannende(14-12 in 5e game) wedstrijd en ook Tim moest diepgaan(13-11 in 5e game tegen Elwin). Hierna was het gelukkig nog niet gedaan met onze Dennis en Tim. Ze wonnen allebei de halve finale van een jeugdspeler en mochten zich op gaan maken voor de finale.

Deze kwam echter pas na de dubbel-halve finales, want intussen deden er drie Salamanders-dubbels(Dennis/Tim, Arjan/Elwin en Anton/Hilair) mee bij het BC-dubbeltoernooi. Anton en Hilair wonnen maar 1 potje en kwamen dus niet verder dan de 2e plaats in de poule. Arjan en Elwin zaten in de poule bij dubbels met 2 spelers waar Elwin ook in de enkelpoule tegen moest. Zij wonnen wel twee keer en gingen door naar de KO-rondes. Ook Dennis en Tim wonnen twee keer en dus was er weer kans op een Salamanders-onderonsje. Dit keer ging het feest niet door, maar was er natuurlijk wel kans op een blauwe(de kleuren van onze shirts) finale. Elwin en Arjan deden hun deel van het werk door met 3-1 te winnen in de ene halve finale. Helaas kwamen Dennis en Tim niet zo ver. Zij verloren in de halve finale van de beulen van onder andere Anton en Hilair.  In de finale kwamen Elwin en Arjan heel snel op 2-0(onder toeziend oog van plots gepromoveerde coach Anton), maar konden dit in de derde en vierde game nog niet afmaken. Pas in de vijfde game wonnen de broers met 11-7 en werden zo afdelingskampioen in het dubbel (“Ik wist ook niet dat dit kon”;) – Arjan).

Wat resteerde was de finale van Dennis en Tim. Na drie spannende games(18-16 etc.) had Tim gewonnen en werd hij afdelingskampioen in de C-klasse. Het laatste citaat van de dag komt van Dennis over de rol van Tim in zijn deels mislukte toernooi (“Tim, je hebt wel een beetje mijn toernooi verklooid. Na het dubbel, won je van mij in de finale”-Dennis) waarna er hard werd gelachen door de rest. Veel prijzen, afdelingskampioen en een leuke dag verder, kon er met tevredenheid teruggekeken worden door de Salamanders.